01 december 2008

...mer än tusen ord



Underbar bild. Blir glad av den.


4 kommentarer:

  1. Det är ju den röda bollen som ska vara glad, för den är ju inte som alla andra bollar. Bilden visar på hur samhället kväver individuellt tänkande och hyllar det likasinnade och identitetslösa. Du ska inte sticka ut, inte tro att du är något, du ska vara som alla andra. Är du annorlunda förtjänar du att vara ensam och ledsen.

    Jag vill gråta när jag ser bilden. Sen vill jag ta hem den röda bollen och hänga med den, så den blir glad.

    SvaraRadera
  2. Jag blir också lite ledsen av bilden och tolkar den ungefär ganska lika som gammfarsan. Eller min tolkning är mobbning, de gula är den glada massan här i livet som lever sitt liv och mobbar stackars Röd som är lite speciell men ändå kung och bla bla bla.

    SvaraRadera
  3. HAHA alla på jobbet älskade denna bild! =)

    Perfekta bilden för vi surisar som blivit varslade från jobbet =)

    SvaraRadera
  4. Håller med era beskrivningar, men kanske inte just vad gällande varsel då. :) Det är det tragiska som är det vackra på något vis...

    SvaraRadera