17 september 2007

Reznor, North, White, Freese, Cortini no more!

Andra i min bekantskap har redan berört detta ämne men det är dags för mig att göra det också. Så här kommer det…

Trent har nu alltså själv sagt att NINs nuvarande uppsättning kommer att upplösas efter denna turnés sista spelning imorgon på Honolulu i Hawaii. Detta kommer egentligen inte som någon överraskning eftersom Trent har hållit på att konfigurera om sitt band konstant ända från början. Och om sanningen ska fram så har ju dagens uppsättning bara funnits sen 05. Men till skillnad från många andra som är sura så är jag positiv till detta. Om Trent har behovet av att testa på något nytt så må
ste han ju göra det. Han har lagt sina pengar och energi att göra en så grym liveshow som möjligt under två års tid men han är rädd för att stagnera och har idéer om en ny presentationsform. Det blir hursomhelst spännande att se vad detta kan innebära men jag tror dock att vi européer inte kommer att få möjlighet att spana in NIN på mycket länge. Så ni sopjävlar som inte tog chansen att se NIN live i sthlm i våras och nu i augusti – TA PLANET TILL HAWAII OCH SPANA IN NÄR NIN AVSLUTAR DENNA ERA MED ATT SLÅ SÖNDER VARENDA INSTRUMENT DE HAR! Typ. Jag känner att jag kan för en tid framåt lägga NIN åt sidan också och koncentrera mig på vad som komma skall med band som DOWN, Monster Magnet och Metallica. Så det känns bra på ett sätt. Jag har sett NIN sex ggr sen juni 05 så jag är verkligen nöjd och jävligt belåten.

Hör precis på radion att Fightclub-paret Pitt och Norton ska spela mot varandra i en film igen. Inspelningen börjar i november och handlar om två vänner vars vänskap ”testas ordentligt”. Coolt, låter ju som FC igen. Varken Pitt eller Norton har varit bättre än de var i just den filmen så det lovar ju lite gott… kanske.

Helgen gick fort som fan, men det var kul. Det jobbiga är att jag har blivit riktigt sjuk på kuppen. Vaknade upp utan röst, ont i halsen, svidande ögon och snorig som en snorunge. Skit. Men fuck it. Vi har nu lagt trummor och bas på samtliga 7 spår. Det är ju faktiskt bra gjort med tanke på allt strul som kom i vägen. Vi (jag, kizz och Jr) hade t o m tid över att göra en klassisk ö-viksfilmkväll med filmhyrning på Hemmakväll (fd videoteket) och massa chips. Vi såg klassikern Carlito’s way. Ingen av oss hade sett den tidigare men jäklar vilken grym film. Al Pacino är the shit och det är en skam att man inte sett filmen tidigare. Jä.









Nu ska jag fortsätta lägga mig framför tv:n och sura och snora lite.

2 kommentarer:

  1. Yea, du har fett rätt i att Carlito's Way är grym. "ah, I know you, you're Carlito Brigante motherfucker to the max, that's who you are! "

    SvaraRadera
  2. You think you're big time? You gonna fuckin' die - big time.

    SvaraRadera