14 september 2007

Jesus Christ!

Fredag! Fredag! Fredag! Känn peppen och sluta sura. Den här dagen kommer aldrig tillbaka någonsin i era liv. Tänk på det. Så sa en gammal fröken i lågstadiet när vi snorungar var otåliga och inte ville lyssna. Jag kommer ihåg att jag tänkte på det en stund och tyckte att det var en skrämmande tanke.

Jag roas för tillfället av Nima Daryamadjs (Close-Up Magazine, Aftonbladet) krönika i Aftonbladet. Jag skakar ofta på huvudet åt de extrema reaktionerna (bränna Reinfeldt-docka, dödshot, demonstrationer – skärp er!) från muslimvärlden angående Muhammed-karikatyrerna. Nä, den religion som kränks mest är Kristendomen. Och det är VI HÅRDROCKARE som ligger bakom detta haha. Nima är kung. Han är jämt klockren.

The pestilence is Jesus Christ
There never was a sacrifice

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/nimadaryamadj/article776023.ab



Hans liknelse om nyheten om ett (ett enda!) gig med ett återförenat Led Zeppelin är kung också. På tal om denna världsnyhet så är jag kluven. Visst de är ett av världens största och inflytelserika band genom tiderna (fast äh, jag håller Black Sabbath högre) men det tuffaste är ju att de verkligen lade ner när Bonham dog. När de nu återförenas (även om det bara är en spelning) så känns det som att det blir bara för mycket. Pengar lär ligga bakom det hela till stor del. Och de är ju gamla gubbar. Mjae, jag hade faktiskt hellre sett att de INTE skulle spela. Och låta magin och snacket från från 70-talet leva vidare. Men sådan är ju jag.

Nu, en downer. Vi skulle ju börja spela in nytt DM-material ikväll. Det blir dock inte av. Studiokillens katt är döende så han är förståeligt nog inte så peppad. Vi har otur! Men förhoppningsvis blir det av imorgon istället. Får se om vi sticker ikväll eller imorrn dock. Det får tiden utvisa.

Nu, en pepp. Jag tokbeställde skivor i förmiddags. Och jag får alltid en kick när jag gör det och mår så jävla bra. Jävlar, jag är äverpeppad på varenda skiva. De enda jag har lyssnat en del på är Korn, Brant Bjork och Eagles.. jag hörde dock en ny låt med High On Fire på P3 Rock igår och det var så feta gitarrer att jag trillade av stolen. Men som sagt, jag smackade följande från CDON (hamnade strax över tusenlappen):

Down - Over The Under (Digipak)
Korn - Untitled
Velvet Revolver - Libertad
Bjork Brant and The Bros - Somera Sol
Foo Fighters - Echoes, Silence, Patience & Grace
Eagles Of Death Metal - Death By Sexy
High On Fire - Death Is This Communion – Limited

Det regnar ute och är mörkt som satan själv. Jag kommer att bli blöt. Trevlig helg.

2 kommentarer:

  1. Nima är ju faktiskt jävligt rolig ibland. Det kommer ju en ny Close-Up till veckan! Fuck jä.

    När det gäller Led Zeppelin så har jag hört att de gör spelningen för välgörenhet och att allt överskott ska doneras till något bra.

    SvaraRadera
  2. Jo, fan så är det ju. Men fan det är ännu värre.. Välgörenhet = POP.

    SvaraRadera