15 september 2007

Lugn fredag blev rastlös fredag

Sitter hemma i tv-soffan alldeles själv, Marie har redan gått och lagt sig för att sova och jag är riktigt rastlös. Jag fattar inte vad det är för fel på mig. Tidigare under dagen tyckte jag att det skulle vara skönt med en lugn fredag för omväxlingens skull. Men nu när jag sitter/ligger här i soffan så är jag hur rastlös som helst. Jag känner mig som en liten jack russel-valp efter att den knaprat i sig mattes årsförbrukning amfetamin.

För att stilla min ”lämplig bokstavssjukdom infogas här” har jag till exempel streckläst alla blogginlägg på Moore.se. Det är nog inte många på denna jord som har gjort det. Sammanfattningsvis kan man väl säga att det är ett stort hopkok av sexuella trakasserier, youtube-klipp och kontorsfejder. Stundom underhållande och stundom riktigt tjatigt.

Vad i hela… jag har just nu televisionsapparaten inrattad på MTV där de sänder ett program som heter Party Mode. Om det inte hade varit för MTV-loggan i det övre högra hörnet hade man kunnat tro att det va mjukporr och inte en ”musikvideo” som sändes. Fast MTV kanske egentligen står för Mjukporr Television?…

När jag va färdig med Moorebloggen smackad jag igenom hela Fetfyllabloggen. Mycket underhållande läsning för alla åldrar. Jag tror att jag måste göra ett best of-inlägg med lite roliga citat inom en snar framtid.

Sen måste jag säga att brorsan kommentar/analys på ”Mina drömmars flickvän”-inlägget va riktigt bra och även jag är inne på samma spår men jag har även en annan teori. Det kan ju nämligen vara så att mitt undermedvetna försöker säga till mig att den ”perfekta flickvännen” enligt mig själv inte alls är den som är ”perfekt” för mig. Att jag liksom inte ser skogen för alla träden. Mitt undermedvetna kanske vill att jag ska vidga mina vyer.

Nu får det vara slut på detta babblande. Trevlig helg på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar