13 september 2007

Mina drömmars flickvän

I vanliga fall kommer jag aldrig ihåg mina drömmar som jag har under natten, men på den senaste tiden har det varit annorlunda. Och eftersom det varit en del ”dröminlägg” på slutet tänkte även jag dra mitt strå till stacken.

Förra veckan hade jag en dröm som jag valt att kalla för ”Den romantiska skräckfilmen”. Filmen utspelar sig i min vanliga vardag, jag pluggar på universitetet, festar som vanligt, hänger med polarna, tränar, musiknördar för fullt… Sen helt plötsligt träffar jag mitt livs kärlek Adriana Lima. Vi börjar dejta och efter ett tag har vi vad man kallar ett förhållande. Än så länge va drömmen för mig en utopi. Hon är ju hur snygg som helst och åtminstone i min dröm var hon lika vacker på insidan som utsidan.

Några veckor in i förhållandet ville Adriana ha ett ”seriöst förhållande” och att vi skulle bli sambos. Eftersom allt har flutit på och jag lever i min utopi så säger jag naturligtvis ja. Det är då hela helvetet brakar lös och Adriana förvandlas till flickvännen från helvetet. Tänk dig en blandning mellan Annie Wilkes från filmen lida och Jame 'Buffalo Bill' Gumb från filmen när lammen tystnar. Men kan lugnt säga att mitt liv förvandlades från paradiset till helvetet på jorden. Hon väckte mig varje dag genom att skålla mig med kokande vatten, slog mig med diverse tillhyggen, körde hela min skivsamling i mixern osv.

Men varför gjorde du inte bara slut med henne, kanske du frågar dig själv? Tro mig jag försökte. Men det spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde, hon hade nämligen total kontroll över hela mitt liv. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta när jag vaknade.

Jag har mina egna teorier om vad mitt undermedvetna försöker säga till mig men det skulle var roligt att höra eran syn på det hela.

5 kommentarer:

  1. Såhär ligger det till Brorsan!

    Du funderar på om de brudar som du slätar av på Corona på helgerna duger till att ha seriösa förhållanden med. Du är rädd för det hela. "Vågar jag ge mig in i ett förhållande eller kommer min skivsamling att kastas i mixern då?!"

    För övrigt högg det till i bröstet av det. SKulle någon göra det, mosa min skivsamling i en mixer, jag skulle se rött och bli helt galen. Jag skulle säkert kunna var förmögen att döda då i blint raseri.

    SvaraRadera
  2. Jo jag minns vårat "gör hällre det än kasta min skivsamling från balkongen"-samtal :D

    SvaraRadera
  3. Haha, det gör inte jag riktigt. Det känns bekant men.. jag har för mig att det massa snuskiga grejer som kom på tal som kanske inte passar att skriva om här?

    SvaraRadera
  4. precis, det va därför jag inte gick i samtalet djupare än jag gjorde. Tror det va på båten hem från helsingfors det där samtalet ägde rum.

    SvaraRadera