07 september 2007

Rocket From The Crypt!




Förra inlägget var ju så deppigt så jag fick lov att skriva ett nytt!

Ni som tankar den senast Britney Spears-singeln och tycker att den svänger – DRA ÅT HELVETE och TÄNK OM! - Världens svängigaste band är och förblir Rocket From the Crypt!

Det är möjligt (eller… garanterat) att någon av er har missat detta mästerliga rockband och därför bara MÅSTE jag göra lite reklam och frälsa er. Jag har nämligen fasansfull RFTC-pepp just nu.

Ett av världens tuffaste band som någonsin har funnits heter Rocket From the Crypt. Bandet kommer ifrån San Diego i Kalifornien och bildades 1990 av frontfiguren Speedo. Nu gick de ju skilda vägar 2005 och det är förjävligt men eftersom de fortfarande har gjort ett sådant massivt intryck på folk så anser jag att de fortfarande existerar i allra högsta grad. Precis som.. Led Zeppelin. Rocket har ett unikt sound med svängig punkrock med två snubbar på trumpet och saxofon. De flesta känner till gruppen pga deras dunderhit On a Rope som jag anser vara världens bästa rocklåt. Men RFTC har så många andra hits också. De skivor som jag framförallt rekommenderar är följande nedan. Köp dessa fyra skivor (eller ladda ner om du är gay) och jag lovar att Du kommer att få ett nytt favvoband!


Scream, Dracula, Scream!
RFTC
Group Sounds
Live From Camp X-Ray


Jag fick äran att se Rocket From the Crypt LIVE på Hultsfred 2001 och det är en av de bästa konserter jag har varit på. Med likadana skjortor och med framförallt Speedos konstanta leende och dansande med gitarren bjöd de på ett sanslöst sväng. Jag stod längst fram och log hela konserten jag med. Sen stod större delen av publiken kvar i 45 minuter och försökte få dem att köra ett extranummer. De försökte men scenansvarige stoppade dem Vi spöade honom efteråt.

Viktigt att tillägga när man pratar om Rocket From The Crypt är att bandet även har en speciell plats hos Fetfyllafolket. Framförallt tidiga fester från gymnasietiden där låtar som I know, When in Rome och nämnda On A rope är enorma klassiker.

Förutom att Rocket From The Crypt är världens coolaste bandnamn har/hade de också världens coolaste artistnamn. Spana in själva:

Speedo
ND
Petey X
Apollo 9
JC 2000
Atom
Ruby Mars

Och om detta inte detta vore nog. De har också världens coolaste bandlogga.



When in Rome…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar