28 september 2007

…Nu får man bli kanon!


Skit också. Jag blev helgneger! Dvs, jag förlorade sista avgörande Neger & President-omgången vid 15-fikat och därmed har jag stämpeln Neger hela helgen. Och det känns extra jävligt denna helg eftersom vi tänkte festa ikväll. Blää..

Men det kommer att bli sköj. Vi har försökt planera in en jobbfest sen april utan att lyckas. Det är alltid något annat som har kommit i vägen. Men ikväll smäller det och vi är alla peppade till max. Vi tänkte inleda med att köra El Duderino II. Detta koncept går ut på att vi ser The Big Lebowski och hänger med i The dudes tempo när han smuttar på White Russians. Denna gång blir det dock lite lugnare än senast eftersom vi då drack ur stora dryckesglas och då är det omöjligt att hinna med. Farligt också. Jä.

MODO HOCKEY! Japp, elitserien har börjat igen och då kan man slänga bort tre kvällar i veckan igen på adrenalinkickar. Finemang. Jag var så peppad på hockey att jag t o m såg den första elitseriematchen mellan HV71 och Frölunda i måndags. Trots att jag hatar båda lagen var det bra underhållning ändå. I tisdags var vi ner och såg MODOs premiärmatch mot Djurgården. MODO var allt annat än bra och lyckades vinna med en gnutta tur mot Djurgården med 5-4. Igår satt vi på O’learys och såg Mora-MODO. Mora vann med 4-3 och det var verkligen en dålig match från MODOs sida. Näe, bättring krävs verkligen om man ska lyckas ligga i topp i tabellen. Men veteranerna vaknar nog tillslut. Det enda positiva just nu är Warg-kedjan som sliter och kämpar så man blir hård och Victor ”The Freak” Hedman som kommer att bli hur bra som helst. Men det säger ju alla andra också så det var ju inte så kul för mig att säga det då också kanske. Hejdå. Imorgon möter MODO-Timrå hemma. Jag kommer inte att vara på plats, istället ska vi hänga i studion och lyssna när Petter gormar och lägger sång på det fina vi har spelat in tidigare. Men fuck it, det kommer fler matcher och jag tror att MODO kommer att få det makalöst svårt att vinna imorrn. Men man vet ju aldrig.

Just ja, Korn lirar i Sverige i februari. Jag borde verkligen ta chansen denna gång och dra och se dom. Pinsamt att jag aldrig gjort det, jag har alltid prioriterat en massa annat och tackat nej. Flera gånger om dessutom. Nä, nu jävlar är det dags. Det blir Korn i februrari. Och då ska jag mosha med Furious.

Igår när vi satt på O’learys så hamnade jag och Lillen (grattis igen din 25-åring!) i en diskussion angående vad Glenn Hysén ska ha sagt när Sverige åkte ur VM i Italien 1990. Jag var övertygad om att han ska ha sagt ”Det här var ju kuken, nu får man bli kanon på midsommar” medan Lillen var ”600%” säker på att Glenn Hysén ska ha sagt ”fredag” istället för ”midsommar”. Denna händelse har ju Filip och Fredrik listat på sitt 100-höjdare-progam och jag var också helt säker på min sak – att det är midsommar som gäller. Så vi slog vad, med en hundring! När jag kom hem så youtubade jag fram klippet och mycket riktigt – Glenn Hysén ska ha sagt ”kanon på midsommar” och detta redovisade jag för Lilläschk. Men denna herre sa ”fuck you” och hänvisade till google där han hade hittat sidor där det stod att Hysén ska ha sagt ”kanon på fredag”. För att gå till botten med detta (och möjligtvis vinna en hundring!) så har jag nu mailat Kanal5 för att få kontakt med Filip och/eller Fredrik. Kanal5 mailade tillbaka relativt fort med svaret:

”Hej
Tack för ditt mail och för visat intresse för Kanal 5!
Ditt mail har skickats vidare till Fredrik och Filip.

Spännande fortsättning följer alltså…


9 kommentarer:

  1. Korn=mjää
    Glenn=hehe
    Filip&Fredrik=the shit

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=rOcGwakxHR8

    'Nuff said!

    SvaraRadera
  3. Blir intressant att se om du får svar, Erik. Hittade en blogg nu där det står att han säger "kanon på fredag", men att fredagen han syftade på var midsommarafton. Och i så fall har ju typ båda rätt, eller?

    Resultat på Google:

    "glenn hysén" +"kanon på midsommar" = 7 träffar

    "glenn hysén" +"kanon på fredag" = 4 träffar

    SvaraRadera
  4. I boken som utgavs efter den första säsongen av '100 Höjdare' skriven av Filip Hammar och Fredrik Wikingsson så står det exakt så här:

    [... "Förutom Hysén. Denne briljante göteborgare. Han sa exakt så här:

    - Det här var kuken... nu får man bli kanon på fredag.

    Fredag, det var midsommarafton det. Då tänkte lagkaptenen dynga ner sig ordentligt, straffa sig själv med en absurd mängd sprit" ...]

    Så enligt boken så är det alltså fredag som anges med den lilla detaljen att fredagen faktiskt var midsommarafton.

    /Viktor

    SvaraRadera
  5. vore jävlgit roligt med svar från filip och fredrik =)

    SvaraRadera
  6. Jag har ju haft den där diskussionen med dig med Skägg-erik! Vilket innebär att du automatiskt har fel, för jag har ju alltid rätt. ;)

    För övrigt får man upp fetfylla-bloggen som första alternativ på google om man söker på "det här var ju kuken".

    Grattis lillis!!

    SvaraRadera
  7. haha, underbart att googla på "det här var ju kuken" . fetfylla-bloggen på första plats. 6Novell.se på andra med orden "Jag har alltid tyckt att hårda kukar är upphetsande.". Je.

    Äh, när fan har vi haft denna diskussion Fred? det måste ha varit i nån hög fylla!

    Jag har fått ett förstasvar från Fredrik Wikingsson iaf.. more to come bjatches

    SvaraRadera
  8. Ja jag vann vadet det är bara att erkänna loosers. Ingen ide att ni ältar detta mer utan bara tar skamen som en man och gå ner på knäna och be om förlåtelse för att ni slösat min dyrbara tid.

    SvaraRadera