04 juni 2012

E3 och Dead Space 3

Jag har suttit och tittat en del på världens viktigaste spelmässa E3. Jag har sett live från presskonferenser och sett trailers på en massa spel som presenteras och demonstreras. Än så länge är jag inte särskilt imponerad alls. Faktum är att det är alldeles för få NYA spel som presenteras. Och alldeles för mycket FPS, ovanligt många i år känns det som. Men förutom Dishonored som herr Dread gick igång på nedan så är det ytterligare ett spel jag blir peppad på – Dead Space 3.

Trailern och ett spelsekvensklipp från Dead Space 3 kan man titta på nedan. Spelet utspelar sig bl a på en snöbeklädd planet och det är helt klart en ny miljö i Dead Space-universumet. Samtidigt är jag lite kluven ty det känns inte så läskigt att gå omkring i snö och skjuta monster. En annan nyhet är att det kommer finnas ett co-op-läge. Det är jag mycket nyfiken på och ska lätt spela igenom spelet med herr Shake. Samtidigt försvinner ju lite av rädslan när man har någon att hålla handen när pulsen ökar. En tredje detalj är att det verkar vara betydligt mer actionbetonat än de tidigare två spelen. Det gillar jag inte alls. Dead Space är skräck och man ska gå omkring för sig själv och vara skraj i mörkret, mitt i natten. MEN, trots att jag är lite negativ med detta så är jag övertygad om att Dead Space 3 kommer att vara ett bra spel ändå ty 1:an och 2:an var helt fantastiska spelupplevelser. Utan tvekan bland det bästa jag har spelat.



3 kommentarer:

  1. Jag är inte heller speciellt imponerad. De spel jag är lite intresserade utav har inte kommit med några nya gameplay trailers. Sim City, XCOM-rebooten samt PlayStation All-Stars Battle Royale. Och var är Last Guardian?

    SvaraRadera
  2. Ge mig Half-Life 3 för helvete!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att både Sonys (VITA någon? Hallå? FTW!!) och framförallt Microsofts framförande var ytterst klena. Kul med lite gameplay till Dead Space 3 men va fan. Vart är HL3, Vart är Last Guardian, Vart är Final Fantasy Versus XIII?

    SvaraRadera