29 juni 2012

Highlander – the remake




Brorsan MMS:ade precis bilden ovan till mig och texten "äää va fan?! Och det är ju lite så jag känner också.  Jag googlar lite på detta och det verkar alltså stämma att Ryan Reynolds SKA spela den legendariska karaktären Connor MacLeod i en remake av 80-talsüberkultrullen Highlander.

Vad tycker jag om detta? Jag är ganska kluven. Eller, jag är mest väldigt negativ tror jag. Highlander är en extremt nostalgisk film för mig. Det är en av mina absoluta favoritfilmer genom tiderna faktiskt. Christopher Lambert är kung och odödlig (!) som MacLeod. Ryan Reynolds i samma roll? Även om snubben var bra i Safe House så vete fan, han har ingen karisma direkt. Och vem ska spela the badass Kurgan? Och vem ska spela Sean Connerys karaktär Ramirez? Och vilket band ska kunna överträffa Queens briljanta musik?

Juan Carlos Fresnadillo är tänkt som regissör. Jag har bara sett 28 veckor senare och den var väl sådär. Så där är jag också väldigt tveksam.

Och vad är grejen med Hollywood och alla onödiga remakes?

Mina förväntningar på denna film kommer att vara väldigt låga. Och det är ju bra. Highlander ska man låta vara. THERE CAN BE ONLY ONE!

3 kommentarer:

  1. Håller med. Detta är absolut en film som bör lämnas ifred. När det kommer till kultrullar bör man dom få vila i frid. Att göra remakes, särskilt på en så pass "ny" film, är lite som att pissa på originalet.

    Att man vill försöka gjuta liv i gamla svartvita klassiker för att nå en ny publik kanske jag kan köpa men detta....

    SvaraRadera
  2. Sean Connery kan väl spela Ramirez igen. Gubben ser ju lika gammal ut nu som då.

    SvaraRadera
  3. David, jag tror inte att Sean Connery är så intresserad av att spela samma roll igen!

    SvaraRadera