05 augusti 2011

Starcraft II no more



Nu avinstallerade jag Starcraft II. Jag kände det var dags efter en miljard matcher. Det är fortfarande väldigt kul men jag har lite ångest över att det tar så mycket av min tid. Det är inte bra. Och nu när det är slut på semestern så måste man göra något nytt med sitt liv. Förändra sig lite. Uppgradera sig själv lite grann. Ändra på något. Så… jag avinstallerade Starcraft II. Sedan kommer jag att köpa en skivspelare ytterst snart också. Och en ny receiver. Det blir kanske inte sådär jättebilligt. Men det skiter jag i. Det är lätt värt det. Jag har ändå ingen bil. Så jag kan lägga pärning på skivor istället. Sen ska jag börja träna lite mer. Eller börja träna. Och klippa mig lite kanske. Jag får se.

Men bara för att jag inte kommer att spela SC2 längre så kommer jag givetvis fortsätta att spela tv-spel. Jag har dock svårt för såna här evighetslånga onlinespel så jag håller mig undan sådana. Dit hör även WOW och allt sånt där. Spel ska ta slut. Man ska kunna klara det. Och sen ska man kunna läsa eftertexterna och sen ska man kunna lägga det i bokhyllan och sälja det nån gång. Alternativt låna ut det till någon.

Jag är sugen på L.A. Noire. Så jag lär köpa det snart. Någon som har något annat förslag på spel att lira? Är det förresten ingen som är sugen på att börja spela Tekken igen? Med dagens teknologi så kan man ju spela mot varandra fast man sitter 100 mil ifrån varandra också. Spela öl och Tekken tillsammans är väldigt trevligt det. Jä.

Och så ska jag läsa fler böcker. Jag läste tre böcker nu under semestern och jag gillar verkligen attt läsa. Men gör det för sällan för att jag inte känner att jag har tid. Men jag ska ta mig tid. Läsa är the shit.

2 kommentarer:

  1. Visste inte att du var en så inbiten SC2-lirare! Vilken ras spelade du med?

    Jag är tyvärr dålig på att spela retailspel (fastnar alltid med något PSN-lir). Det senaste jag spelade var Portal 2. Bra spel, och man kan spela co-op på sin PS3:a med polare som sitter med Steam (Mac/PC). Sjukt nice.

    I övrigt tror jag du har gjort ett bra val med L.A. Noire, har hört mycket gott om det och är själv sugen på att spela det inom en snar framtid. Dock ligger Mass Effect 2 först på min lista över spel att spela. Ska bara nöta igenom Bioshock klart på survivor med vita-chambers off. Annars skrivs det ju väldigt mycket om det alldeles nysläppta Catherine också. Red Dead Redemption har du väl spelat? Fallout 3 har jag också hört bra saker om!

    På tal om Tekken (eller valfritt annat spel) så är jag lätt på! Name your game and I'll buy it!

    SvaraRadera
  2. Jag körde med Terran.

    Just ja, Mass Effect 1 och 2 måste jag också spela. Det ska bli av. RDR har jag spelat. Cathrine ska jag kolla upp. TAck för tipsen yo.

    SvaraRadera