11 augusti 2011

Dagens frukt: Kiwano


ICA: Frisk frukt med fräsch syrlighet och toner av banan och lime. Kärnorna går bra att äta. God i fruktsalladen eller att äta direkt ur skalet.

Jag: Som ni ser på bilden har den taggar. Ganska vassa sådana också för jag rev mig på en när jag skulle betala. Den känns därmed som en ganska tuff och uråldrig frukt. Färgen inuti var lite oväntad måste jag säga. Till utseendet på insidan påminner den om en stor passionsfrukt som har blivit grön och parat sig med en apelsin. Smaken då? Jo, visst smakar den banan. Och lite lime. Härlig smak på något sätt. Men konsistensen är lite klibbig. Lite snorig. Och att det är så många kärnor, även om de går lätt att äta, minskar också betyget något. Men helt klart en godkänd frukt! Och något jag skulle kunna tänka mig att äta lite mer av.

Betyg: 3 av 5.

1 kommentar:

  1. Denna såg helt rätt ut. Fler sådana förhistoriska monsterfrukter!

    SvaraRadera