23 augusti 2011

Rock 4 Childrens Rights med Clawfinger (!) m fl


Är inne på Debasers kalender och läser om arrangemanget Rock 4 Childrens Rights som går av stapeln 28 september på Medis:

"VÄRLDENS BARN och NUCLEAR BLAST arrangerar en rockkväll tillsammans för att förändra utsatta barns situation runt om i världen. Vi kommer att ställa fyra band på scenen. Första band ut är Clawfinger.

FLER BAND OCH MER INFO KOMMER INOM KORT!

Detta evenemang bygger på frivilligt arbete, sponsorer och bra
samarbetspartners. Alla band som spelar ställer upp frivilligt för att förändra för världens mest utsatta barn.

Världens Barn är Radiohjälpens insamling för barns hälsa, utbildning och en värdig framtid. Den görs i samarbete med 12 organisationer. Organisationerna bakom Världens Barn utgör tillsammans ett starkt stöd till världens barn och ungdomar. Vi samverkar för att ge tusentals barn utbildning, hälsa och stöd. Alltför många av världens barn förnekas sina mest grundläggande rättigheter; rätten till hälsa, utbildning och en värdig framtid. Lokal närvaro, hjälp till självhjälp och minimala omkostnader gör att ett bidrag skapar stor nytta."


Självaste hårda Nuclear Blast i samarbete med Världens barn alltså. Det känns väldigt ovanligt med hårdrock och såna här tillställningar. Men det kanske kommer att funka bra vad vet jag. Visst kan jag ge en liten slant till Världens Barn (även om jag i grunden inte tror på dessa typer av insamlingar) men jag är mest sugen på att se CLAWFINGER.

Clawfinger är ett kultband för mig. Första plattan Deaf Bumb Blind från 93 är en svinigt bra platta och jag tycker den verkligen var hur tuff som helst när jag lyssnade på den 93. Nigger, The Truth, Rosegrove och Warfair är kungliga låtar. Nu i efterhand tycker jag väl skivan är mer nostalgisk men fortfarande bra. Uppföljaren Use Your Brain tyckte jag också var svinbra och jag har många minnen från den, bland annat när brorsan visar hur tufft det är med stereoeffekter i låten Pay The Bill. Nu tycker jag den skivan är mer ”mja”. Tredje plattan, den självbetitlade Clawfinger, gillade jag också, framförallt låten Biggest & The Best som var min inför-tenta-låt. På senare skivor blev dock bandet skit.

Men vad jag försöker komma fram till är att jag aldrig sett bandet live och det vore jäkligt kul. Och visst har/hade Clawfinger ett rykte om sig att vara ganska bra live? Att vråla med till Nigger som eventuellt extranummer vore ju skitkul.

Dessutom väntar tre ytterligare band på samma kväll. Någon annan som är sugen?

Länk:
http://www.debaser.se/kalender/6585/



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar