09 augusti 2011

Dagens frukt: Pepino


Enligt ICA: ”Saftig och söt frukt utan påtaglig syra. Smaken påminner lite om päron, persikor och melon. God att äta naturell, eller till tunna skivor rökt skinka.

Enligt mig: Väldigt saftig. Den smakar inte så mycket egentligen. Svårt att beskriva smaken: lite egendomlig, lite egen. Och inte särskilt god. Dock, några minuter senare, är det en ganska behaglig smak i munnen ändå. Fast när jag tar en tugga till så... Nä, ingen höjdare. Kanske skulle man ha testat den med skinka som det stod. Och kanske växer den i längden men jag är ytterst tveksam. Priset var också lite väl saftigt: 20 spänn.

Betyg: 2 av 5.

2 kommentarer:

  1. Det lätt bästa inlägget! Fler fruktrecensioner, säger jag!

    SvaraRadera
  2. Det kommer! Jag känner själv peppen.

    Detta kan man ju ta till oanade höjder. Det finns ju annat att recensera än frukt också...

    SvaraRadera