14 april 2012

Pantera – Piss (musikvideon)


Mina kära metalbroder Judge Dave postade den nygamla Pantera-låten Piss i ett tidigare blogginlägg nedan men jag kände att det är min plikt att också lägga upp musikvideon. Pantera är världens näst bästa band genom tiderna och det är inte varje dag det släpps en ny Pantera-låt om man säger så. Och som Pantera-fan numero uno känner jag också att jag måste skriva några meningar.

Låten är alltså en överbliven låt från Vulgar Display Of Power som är framplockad nu när det är 20-årsjubileum för skivan. Ett sätt att ge något extra för fansen och göra lite pengar. VDOP är en sjukt bra platta och man köper varför låten inte kom med – konkurrensen var helt enkelt expetionellt hög. Men jag tycker ändå att det är en oväntat ganska bra låt och har det så typiska Pantera-groovet och bröderna Abbots karaktäristiska trummor och gitarr. Är man Panterakunnig känner man också igen ett av riffen från låten Use My Third Arm. Fast där är det lite tyngre och lite mer släpande.

Musikvideon då? Mja, den är ganska charmig på sin höjd. Massa Panterakids som headbangar och rockar loss. Och så slår de varandra på käften i slow motion och spottar ut vatten. Men den funkar! Dock hade jag hellre velat se en musikvideo med massa olika klipp på Pantera istället.

PANTERA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar