24 april 2012

Storm Corrosion - Drag Ropes


Nedan kan man spana in videon till Drag Ropes, som är förstaspåret från Storm Corrosions självbetitlade debutalbum som släpps 7 maj. Denna skiva är alltså det omtalade samarbetet mellan de überproggresiva snubbarna Mikael Åkerfeldt (Opeth) och Porcupine Trees frontman Steven Wilson. Upphovsmännen själva har beskrivit skivan som en avslutande del efter Opeth Heritage och Wilsons soloplatta Grace for Drowning.

Grace Of Drowning har jag inte hört men Herigate blev jag (efter ganska många genomlyssningar) mycket fäst vid. Därför känns detta mycket spännande och Drag Ropes gör att jag vill ha mer!

1 kommentar:

  1. Har sett fram emot resultatet av detta samarbete länge. Jag vill också ha mer.
    Har du inte lyssnat på Grace for Drowning så måste du göra det. Drag Ropes låter mer som denna än som Heritage. Dessutom är Steven Wilson i Sverige i veckan - onsdag Malmö och torsdag Sthlm. Jag ska vara på plats på KB i Malmö och jag ser fram emot det mycket.
    // Jonas O (storaal)

    SvaraRadera