12 mars 2012

Marilyn Manson - Born Villain


Nu är det officiellt att Marilyn Manson släpper sitt nya album Born Villain 1 maj. Jag hade faktiskt lite förväntningar på förra skivan, i och med att Twiggy var tillbaka, men skivan sög så jag har verkligen noll förväntningar överhuvudtaget inför denna platta. Manson har liksom spelat ut sin roll för längesen och jag skulle bli oerhört förvånad om jag skulle digga Born Villain. Dessutom är förstasingeln (lyssna nedan) inte särskilt imponerande. En standard tråk-manson-dänga. Det låter som en Rammsteinlåt fast lite popigare.

Detta citat från herr Manson gör dock att jag någonstans ändå blir lite nyfiken på Born Villain:
"It doesn't really sound like any of my old records. In fact it sort of sounds like what I listened to before I made records — KILLING JOKE,JOY DIVISION, REVOLTING COCKS, BAUHAUS, BIRTHDAY PARTY … It's very rhythm-driven. It's actually very bluesy. It's the first record where I repeat verses. I just sign the words in a different key, the next time. I've never done that before, because I've always felt like I needed to write a lot of words in the past … I think this will probably be the grandest concept record of all."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar