15 mars 2012

Danko Jones skriver ny musik osv



Klippet ovan visar ett nytt klipp på när bandet Danko Jones sitter och skriver nya låtar. Visst är det bra att de gör det men det är ju inte särskilt häpnadsväckande i sig. Nej, det intressanta tyckte jag var själva klippet. Det är flummigt med korta och många små snuttar. Men det är ett roligt klipp som samtidigt fångar känslan perfekt av hur det ofta ser ut och funkar i en replokal. Det tycker jag i alla fall. Man matar och kör om samma parti om och om igen och diskuterar och nöter. Jag fattar dock inte riktigt vart de är. Är detta deras replokal? Vad är det för ljud i bakgrunden. Mystiskt!

Danko Jones ja. Peppen kring detta band var för mig störst nån gång 2002 i samband med Born A Lion och några år framöver. Nu är de inte sådär superspännande längre även om jag tycker att senaste skivan var riktigt bra. Jag är dock sjukt nyfiken på hur bandet kommer att låta nu när den f d Rocket From The Crypt-trummisen Atom Willard spelar i bandet. Mer svängigt säger jag. Bandet var hursomhelst svinbra när de spelade på Grönan ifjol. Så jo, lite Danko-pepp har jag ändå.

Har du inte koll på Danko Jones? Lyssna på min Best Of Danko Jones-playlist och stampa takt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar