19 juli 2011

En mycket bra och lam dag!

Detta har varit en helvetessommar på många sätt och vis, men nu ser jag ändå någon slags ljusning långt där borta. Den sista juli så går mitt kontrakt på jobbet ut. Tänkte ta och unna mig en veckas arbetslös semester, kanske ta en öl eller två på min balkong. Ni är självklart inbjudna! Efter det så blir det att söka en ny tjänst UTANFÖR SKOLAN.

Skolan är en fördömd plats... åtminstone på de flesta skolor jag känner till. Det verkar ju inte direkt bli bättre heller när man i vissa politiska läger likställer information med faktisk kunskap. Det spelar nästan ingen roll vart jag får jobba, så länge som lönen åtminstone matchar skitlönen som lärare... eller att jobbet inte handlar om att kränga skit som ingen egentligen behöver.

Nu ska jag käka upp all den goda middagsmaten som jag gjorde igår och lyssna på Sodom...

1 kommentar:

  1. Det är skönt att se att du är lika positiv och härlig som vanligt. Nästa vecka tyck' ja' vi dricker en pilsner eller två. Hörs då. Hejdåra

    SvaraRadera