18 juli 2011

90-talets 100 bästa låtar by Rawk

För typ ett år sedan gjorde jag en spotifyplaylist med de enligt mig 100 bästa låtarna på 00-talet. Den finns här:
http://www.smackebonk.se/2010/08/00-talets-100-basta-latar-by-rawk.html

Ungefär i samma veva gjorde jag samma sak fast med 90-talets fetaste låtar. Men jag gjorde aldrig reklam för den. Nu gör jag det.

Det är som sagt en ytterst personlig lista. Självklart finns det många klassiker på denna lista som är svår att ignorera men framförallt består listan av låtar som hade stor betydelse för mig när jag upptäckte musiken på allvar från början av 90-talet och framåt. Det var faktiskt betydligt svårare att göra denna 90-talslista än 00-talet. Jag har en reservlista med nästan lika många 90-talsdängor. 90-talet > 00-talet.

Hursomhelst, har du inte koll på 90-talet så har du en suverän lista att lyssna på här. Och ni andra får gärna kommentera och snacka skit. Eller helst göra en egen. Om ni vågar.


4 kommentarer: