26 juli 2011

Mastodon - Black Tongue

Jag drömde precis om Mastodon nu innan jag vaknade. De skulle spela och jag var sjukt peppad. När jag var på plats vid arenan och Mastodon gick ut på scen så var alla medlemmar ersatta pga sjukdom och annat. Publiken bestod av en massa ungar som moshade med bara ett ben och andra konstigheter. Och jag kände mig utanför. Och bandet lirade DOWNs Bury Me In Smoke om och om igen. Konstig dröm.

Och nu när jag vaknar ser jag på blabbern att man kan lyssna på låten Black Tongue från kommande skivan The Hunter. En ganska ”enkel” låt för att vara Mastodon men ändå grym! Och Mastodon seglar direkt upp som en storfavorit till årets bästa platta.

Förutom att lyssna på låten nedan så ser man också hur konstnären A.J. Fosik jobbar med ögat till trädskulpturen som pryder omslaget. Duktig kille.



På Mastodons merch-sida finns nu också möjlighet att beställa en fet limited edition av The Hunter. Dags att beställa helt enkelt!

http://www.mastodonrocks.com/merch

Skivan släpps 27 september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar