23 december 2010

2010 års bästa låtar

Jag sitter och försöker få ordning på 2010 års bästa skivor-listan. Det går… sådär. Man flyttar runt och har sig. Och går tillbaka och lyssnar. Och jämför genre mot genre. Och resonerar hit och dit. Det ger ångest men är samtidigt hur kul som helst. Men innan året är slut ska listan upp!

Men jag tänkte också, likt Fredde, ge en aptitretare. Detta i form av en playlist som visar de enligt mig 40 bästa låtarna från 2010. Typ. 40 riktigt bra låtar som jag har lyssnat på en hel del detta år. Det är också fullt möjligt att några av albumen som dessa låtar finns med på kommer att hamna på årets bästa album.

http://open.spotify.com/user/rawk666/playlist/1qkljzU02XSGDSweGpcIKT

1 kommentar:

  1. Kung!
    Intressant lista och schysst att peppa med en sån. Som vanligt så ser jag direkt en 3-4 plattor jag missat och därför inte kommer ha med på min lista, även fast de kanske förtjänat detta.

    Ska våga mig på en gissning och säger att följande fem artister är reptesenterade bland dina tio bästa.
    Khoma, High On Fire, Witchery, Monster Magnet, Sword

    SvaraRadera