19 december 2010

En aptitretare inför Topp-10 2010

Just nu sitter jag uppe i Markus Näslunds förlovade land och jobbar intensivt med att sammanställa en lista över årets bästa plattor. Det blir tio stycken. Inte för att det saknats plattor utan för att tio är ett jämnt och fint nummer. Speciellt i år. En annan sak jag lovat mig själv, och som jag även pratade om förra året, är vikten av att släppa listan innan året är över. För vem vill läsa om 2010 när man sitter och suktar efter det som väntar en under det nya året?

Hur som helst så tänkte jag ge er lite små ledtrådar till min lista. Eller glimtar om vad som komma skall. Inte för att någon kanske bryr sig utan för att få igång peppen på den här sidan igen. För peppen måste nog vara Mest Saknade 2010. Detta kan man i alla fall säga om min topplista i år.

Det kommer INTE finnas någon hiphop-platta med i år.
Det kommer finnas minst två svenska grupper representerad.
Det kommer finnas minst en kvinnlig sångare på listan.



Är Witchery ett av de två svenska band som kommer ligga på min topp-tio-lista?

1 kommentar:

  1. Kung pung dung! Hade tänkt att skriva ett liknande förpepp-inlägg men du hann före. Good.

    Och du har 110 % rätt att listorna ska upp innan året är slut. That's it! Jag har börjat jobba på min. Blir fint det här.

    SvaraRadera