09 mars 2007

Pepp: MODO HOCKEY & Konserter!


Det är fredagseftermiddag och här sitter jag på jobbet. Flumfredag är det. Sådant blir det när man har slitit hela veckan och är övertrött och chefen har stuckit hem. Så jag sitter här med arbetskollegorna Aron och Jonas och lyssnar på rock and roll. Finemang. Sådär skönt flummigt övertrött är jag. Sitter och halvblundar. Jä.

Jag gillar inte att jag själv har varit dålig på att blogga på slutet. Då rasar ju för fan allt. Så jag får skärpa mig. Jag måste ta igen lite grejer. Så vi sätter igång.

MODO HOCKEY är i slutspel. 1-1 i matcher mot Timrå. Jag var i Swedbank igår och såg vinsten. Helvete vad slutspel är the shit. Jag skrek som ett cp och kommer att vara ännu mer laddad imorrn för då sticker jag, Lillen och Mange tillsammans med 150 andra Modoiter ner till Timrå och fular oss och skriker. På lunchen var jag och inhandlade en Jäger samt ansiktsfärg i rött, grönt och vitt. Japp, vi ska måla oss imorrn. Nån gång ska man vara en riktig jävla huligan, och det blir nu. I am psyched! Och vakna för fan ty det är slutspel och det är större än din mamma. MODO HOCKEY!

Förutom hockeypeppen håller jag på att bli trasig av all jävla konsertpepp framöver. 2007 blir ett FÖR bra konsertår ju. Sammantaget verkar 2007 krossa alla tidigare konsertår. Jag trodde aldrig att det skulle kunna krossa fjolårets år men se på fan – så kommer det att bli. Sen 2003 har det bara vuxit och blivit värre och värre. It’s sick. Spana in några höjdpunkter från tidigare år:
Höjdpunkt 2003 – Metallica på Roskilde. Magisk konsert!
Höjdpunkt 2004 –Metallica på Ullevi – Jääs, jag fick träffa Metallica.
2005 – Höjdpunkt #1 - Hultsfredsfestivalen. Bästa uppsättning band genom tiderna. Hultsfred kommer ALDRIG att ha bättre band. Isåfall får ni en hundring av mig Höjdpunkt #2 – Nine Inch Nails x 2 på Brixton Academy. Oförglömligt.
2006 – #1 Metallica i Tallinn. Bästa veckan i mitt liv? #2 DOWN-konserten på 666-datumet.
Och så kommer 2007 då. Och ungefär såhär ser planeringen ut framöver..

26 mars 07 - In Flames, Umeå
6 april 07- Nine Inch Nails, Köpenhamn
8 april 07- Nine Inch Nails, Stockholm
26 juni 07 Neurosis, Stockholm
12 juli 07 - Metallica, Stockholm
15 juli 07 - Metallica, Finland

Dessa konserter har jag införskaffat biljetter till. Och nu kommer Metaltown (Göteborg 30 juni) med en line-up som är helt förjävlig på ett ytterst positivt sätt. Eller vad sägs om följande band på en och samma dag:
Slayer (nåväl, jag har sett dem 4 ggr men Slayer är the shit)
Mastodon (världens tuffaste metalband för tillfället)
Stone Sour (I väntan på att Slipknot släpper en ny platta kan nog Corey och James bjuda på lite show ändå)
Meshuggah (MESHUGGAAAH!)
…och slutligen MACHINE FUCKIN’ HEAD! – Det finns nog inget annat band som jag längtar att få se live igen så mycket som Machine Head. Fanimig! Så summa summarum säger ju att man måste på Metaltown också. Ja, det är ett sjukt konsertår helt klart.

Metallica-resan kommer bara den att bli helt fantastisk. Silja Line-färjan är bokad och vi kommer att tillbringa sammanlagt 28 timmar på den. Och då blir det fest. Och Rederiet-pepp. Kan det toppa Tallinn-resan? Bra fråga. Mycket tyder på det. Och nu har vi också fått förstärkning med de enorma förstärkningarna Kriz och Färne.

Och Neuroris ja… bara att jag ska få se dem 26:e juni. Jag har velat se Neurosis i många år nu. De är faktiskt ett av de fåtal banden som jag fortfarande inte sett live – och som jag verkligen verkligen måste se. Så jag är lycklig.

Annars då? Förutom slutspelshockey har jag införskaffat Final Fantasy XII och jag kommer att tillbringa många timmar med det spelet framöver. Trots att jag bara ligger på cirka 5-6 speltimmar än så länge så är jag redan helt fast. I löööv Final Fantasy-serien. Och jag är inte ensam om att göra det heller. FFXII har fanimig fått maxbetyg överallt. Hejdå Link! Och Fran, en av huvudkaraktärerna i spelet är riktigt het! Check!

Men nu hinner jag inte skriva så mycket mer ty jag ska hinna med en buss till Ö-vik. Ikväll blir det lugnt. Jag tänkte ladda batterierna inför MODO-resan imorrn genom att hänga lite med Lukas och kanske se nån film på svt. SVT fuckin’ Rules. Det gör dock inte Fredrik Reinfeldt. Hejdå!

6 kommentarer:

  1. Va fan Erik! Ett tag sedan du skrev eller?

    Bloggpolisen säger:
    Lägg till Etikett! (ditt användarnamn)
    Använd Verdana, Small!
    Och lägg till din bild. Lägga till bild gäller alla! Erik du har fuskat två gånger nu. Mycket störigt!

    SvaraRadera
  2. Jä, jag var inte klar med inlägget när du skrev kommentaren. Men jävla inläggningen av min presbild kukar sig så jag blir förbannad och skiter i det just nu för jag ska hinna med en buss. Och spontant så blev jag så förbannad att inte vill lägga dit bilden alls. Nä, jag tycker vi kör revolution och skiter i den där bildjäveln framöver. För det är ingen som håller det ändå. Kuken!

    Trevlig helg. nu försvinner jag bort från sajberspäjjs i två dagar

    SvaraRadera
  3. NEJ bilden är fränt!

    I övrigt blev jag pepp som fan av inlägget!

    Shyssta videos! ;) Fan vad jag vill se allt på N just nu!

    inser att jag även ska på dessa band! Blev lite av en reality check detta inlägg.. Fattar inte att jag ska se allt!

    Har ju redan plöjt Switchblade och Cult of luna! känns bra!

    SvaraRadera
  4. färne du använder ju aldrig bild! har slutat jag med nu för jag orkar inte hålla på att öppna nytt fönster och klippa och klistra. ovärt. borde väl gå och göra nåt script så att då man sätter etikett så sätts det automatiskt bild. punkt. : P

    SvaraRadera