18 december 2007

Dziendobry & Volgende halte: Nederland

Detta är rubrikerna på Metclubs två senaste nyheter. Que? Men tittar man lite noggrannare på det hela förstår man snart att det är polska respektive nederländska, och efter några sekunder ser jag att Metallica kommer till dessa länder och lirar i slutet av maj. 2008 års Metallicaresa börjar alltså att växa fram. Blir det dags att besöka Metallica i Polen 2008 kanske? :)

May 28 - Chorzow, Poland @ Slaski Stadium
May 30 - Landgraaf, The Netherlands @ Pinkpop
Jun. 07 - Nürburgring, GER @ Rock am Ring
Jun. 08 - Nürnberg, GER @ Rock im Park

Kul som fan att läsa reaktionerna på Metforumet, speciellt från amerikanerna. De blir helt galna över att Metallica inte väljer att spela i staterna. Fast sydamerikanerna är ännu galnare; Metallica har inte lirat där sen 99 och när de skulle ha spelat där 2003 så ställde de in. Kung. Pung.

Något annat jävligt viktigt är att MAMMAS NYA KILLE är tillbaka nästa år. 9 januari 2008 smäller det och det kommer att sändas under hela året. Ni som inte har nån koll på vad det är för något får googla på det!

En vecka kvar till jullov nu. Eller ännu mindre egentligen. Skönt som fan. Vi har tänt ljus på jobbet här idag och lyssnar på julmusik. Allt för att försöka få lite julstämning. Jag längtar som fan att få komma hem och käka morsans mat och inte göra ett smack på ett par dagar. Jä. och sen kommer nyår och då blir jag ju påmind om att det måste styras upp. FÖR HELVETE liksom.

6 kommentarer:

  1. Erik! Nu tar du och skärper dig!
    Polen? Du har Rock am Ring där du får Rage Against The Machine som bonus. Du har Pinkpop där du får Rage Against The Machine som bonus. I polen får du ju garrat svettas till nån inhemsk variant av Thomas Ledin, Tallin style!

    Få ordning på dina prioriteringar nu. Annars måste Pappa höja rösten igen!

    SvaraRadera
  2. Men enligt Krizn sa han att det fanns (i prncip) ett paketerbjudande klappa t och klart! Eller han sa att jag skulle komma och fira nyår med boegen iaf. Fan. Jag ska slutat låssas vara Trent och snacka lite allvar med er snart!

    SvaraRadera
  3. Fredde gammelfarfar, jag leker fortfarande med tanken och tankarna! Jag har blivit besatt av att se Metallica i olika länder. Sen tidigare har jag ju sett Kastrullen 2 ggr redan i deutschländo. Polen är ju cp-tufft! haha.

    Rock Am Ring hägrar lika mycket fortfarande ja... men vem vet, de kanske kommer till Swedbank? Nu när Kent ska dit och allt.

    SvaraRadera
  4. Klart kent ska spela i övik. Maken till popstad finns ju fan inte (om man inte räknar skellefteå men vem fan räknar den stan)

    Men Holland då?! Kan ju vara ballt som fan. Eller törs man hoppas på Download? Fuckload!? Där moshpitsen är rena jävla upploppen.

    Jag har fet musikpepp.

    KoRN????? När fan köper vi plåtar till KoRn???

    SvaraRadera
  5. Ey, det är omoget att kalla din hemstad för popstad. Eller nä just det ja, du kommer från Köptmanholmen! Hö. Tracka inte ner på Foppaland hörru!

    Holland vore helnice det med. Blir helt klart spännande att se vilka fler spelningar som kommer. Jag tror de kommer att göra några oväntade grejer också, som t ex Island 2004. Vi kanske ska dra dit och se dom om de väljer att spela i Reykjavik igen.

    Korn bör vi snacka igenom

    SvaraRadera