25 maj 2007

Fredagspeppen med Linda Rosing

Fredag! Pepp! Eller? Den här helgen är det årets stora festhelg i Umeå. Brännbollsyran-spektaklet och fysikgrändfesten. Eller jag borde vända på det – Brännbollsfesten och Fysikgrändsspektaklet. 75 poliser är ute i Umeå ikväll för att hålla ordning tror jag att jag läste i tidningen. Jä. Men jag är inte så peppad ändå på att festa. Först och främst är jag trött efter en arbetsvecka. Sen är jag extra trött också eftersom jag var som ut igår. Eller ut, jag tog några bärs och såg när Kriz lirade på Scharinska. Det var trevligt. Kickelåffen var duktig och börjar bli mer och mer Josh Freese. Sen när jag, lillen och Zacke satt ute på max och käkade kom två dryga 30-åriga snubbar och hetsade till bråk. Kallade mig apa faktiskt. Vi drog som slutsatsen att han var förbannad på sin tjej som han verkade svära åt i mobilen sekunderna innan. Patetiska jävlar. Sen satt de och tittade på oss genom fönstret när de åt sina burgare. Och sen när de gick ut så blängde ena killen igen och frågade mig:
- Smaka’ de gott eller?- Jovars, själv då? kontrade jag
- Öööh.. tack bra… eeeh, ha det! Och så gick dom.

Kul att bli kallad apa iaf. Har inte hänt förut vad jag vill minnas. Zacke var kul också som blev så jäääävla hetsad av apa-ordet och skulle in och hoppa på dom. Men jag bad honom ta det lugnt.


Jaja. Jag ska hem först och främst efter jobbet nu och äta lite och kanske blunda i en halvtimme så vaknar jag nog till så småningom. Sen drar vi på fest hos Kriz gamla musiklasskompisar och sen bär det nog av mot Fysikgränd så småningom. Petter försökte lura mig att de har spärrat av hela området den här gången. Med stängsel överallt och en fet patrullstyrka. Jag gick nästan på det faktiskt, men så är icke fallet. Patrullstyrkan kommer dock att vara där. Men jag ska nog ta det rätt lugnt ikväll för vi ska upp tidigt imorrn och dra mot Skellefteå och lira på Skellefte Rockfestival. Vi är så coola att vi var med i Västerbottens Folkblad idag. En ball intervju med Petter med tillhörade rockkort på hela bandet. Suveränt. Jag gillar mest följande Petter-citat:
- ”Kommer folk för att få rock’n’roll så ska de få rock’n’roll”.
Och..- ”skitig ös utan skrupler”. Kung!

Vad har varit mer spännande då den här veckan? Inte sådär jättemycket. Största samtalsämnet på jobbet är faktiskt Linda Rosing. Skvallerpressen är ju förjävvla tragisk men hon är så övertragisk att det blir suverän underhållning. Extremt underhållande faktiskt. Hon var ju politiker för ett år sen och nu ska hon plötsligt bli porrstjärna. Artiklarna är klockrena också. Bäst var nog Fadde Darwichs kommentar i Exprssen angående Linda Rosings nya karriär:
– Min tjej ska inte hålla på med porr. Då kan hon dra åt helvete.

Och när Linda får frågan om hon kan tänkas göra hårdporr så småningom säger hon:
- Man ska aldrig säga aldrig.

Och det är ju självklart att hon lär få x antal tusen mer i lön om hon går in hårdporren. Private är ju, som ni andra killar vet, typ störst inom porrfilmsbranschen.

Jaja, fascinerande är det hursomhelst. Hon är bara så jävla blåst. Hon var ju nyss med i debatter och pratade om hur unga damer råkar illa ut och allt och vill hjälpa till på något sätt. Och hur farligt det är med media och bla bla bla. Och så säger det bara smackebonk och vips så ska hon göra porr! Underhållande som sagt men djupt tragiskt också om man tänker på hennes barn. ”Morsan ska göra porr nu”. Jaja.

Såg på svt24 här i veckan nån gång också. När Sverigedemokraterna snackade på under deras s k partikongress. Intressant som fan. Och är duktiga på att måla upp massa fakta om problemen med vår ”massinvandringspolitik”. Man kanske ska rösta på SD nästa val? Hursomhelst blir de starkare och starkare. Inget snack om den saken. Och de gamla etablerade partierna kan vifta bort dem hur mycket som helst och fnysa. Spelar ingen roll. Jag tror på SD. SD är framtiden.

Avslutningsvis måste jag publicera en bild på The Joker från kommande batman-filmen The Dark Knight. Heath Ledger som brukade se så trevlig ut.

Hejdå!


8 kommentarer:

  1. Wtf? SD är framtiden? Det där får du väl ändå utveckla.

    SvaraRadera
  2. de växer för varje år. för varje val. Därmed skall du satsa dina aktier på dom. En framtidsinvestering. Typ.

    SvaraRadera
  3. Förhoppningsvis kan man inte investera pengar i SD. Jag antar att du menar att deras åsikter vinner mark hos Svenne Banan men jag är inte så säker på att det är nåt framtidsparti ändå. (Nu skrev du just på MSN att du bara ville ha nån(s) reaktion och härmed har du väl fått det). Såna där små populistiska partier brukar inte bli så långlivade (Ny Deokrati), men om dom utvecklar sin politik och har nåt att säga om lite andra saker också så kanske. Och rensar ut lite rötägg som dom verkar ha som medlemmar så.

    SvaraRadera
  4. Men FUCK politik.
    Grattis till artikeln och hoppas det går bra på spelningen imorrn!
    ROCKNROLL.

    SvaraRadera
  5. Vet du om filmmanuset baseras på Millers The Dark Knight Returns förresten?

    SvaraRadera
  6. nej, det ska DU veta. ta reda på det. smacka imdb!

    SvaraRadera
  7. SD my ass! fan erik sånt där trodde jag aldrig att jag skulle höra från dig så antar att det var ett linda rosing koncept du ville framhäva.. men linda är rätt smart med tanke på att bara hon säger att hon skulel kunna tänka sig jobba inom det så får hon 1 år extra i medierna och mer skriverier och mer pengar.

    förvånad dock att hon inte adopterat en apa ännu.. kasnke borde adoptera dig erik? vore nått för dirty om inte annat.

    all publicitet är bra publicitet! det är en lag som håller!

    SvaraRadera
  8. nej Färne. Linda Rosing är inte smart. nånstans.

    SD!

    SvaraRadera