23 maj 2007

Tisdag kväll

Jaja, skitkul rubrik. Nä, inte direkt. Jag har ju själv skällt ut er eftersom viss av er skriver tråkiga meningslösa rubriker ibland. Fast skitsamma. Nu skriver ni ju inte i den här bloggen ändå. Inte de flesta av er åtminstone. Hm, och nu stämmer inte rubriken heller för nu är den över tolv och därmed rent tekniskt (?) onsdag morgon. Äh!

Såg plötsligt en viss André online på msn idag och jag blev som lite superpepp. Så jag ringer hans mobilnummer och han svarar direkt och säger ”tjena grabben”. Fint. Vi snackade en stund. Det kändes lite konstigt först, vi har ju som inte pratats vid på rätt länge. Så det blev lite ytligt sådär först egentligen. Inte så mycket skitsnack. Vi hann som inte med. Men vi tänkte fortsätta med det framöver. Sen la vi på. Och så skrev han på msn att han hade saknat min röst. Och jag bekände detsamma. Och det var då jag visste… I still love that guy. Även om han är kanadick. Jag ser fram emot att ta några bärs med honom inom en ytterst nära framtid.

Linn lämnade mig idag eftersom hon har ett antal jobbdagar framöver. VI har haft 4-5 intensiva och fantastiska sambodagar tillsammans och nu är jag ensam i lägenheten igen. Känns märkligt det där. Och jag måste som hitta något nytt nöje nu när jag lirat ut Final Fantasy XII. Typ ut och springa. Och spela mer gitarr. Och bli mer seriös i mitt liv.

Men det där med seriösheten är svårt. Jag och Anna flippade i ett långt samtal nu när jag kom hem från replokalen. Jag var hyperaktiv som vanligt och var så jävla törstig så jag tog en bärs från kylen. Sen pratade vi en del om filmen Fight Club som jag har peppat hela dagen eftersom jag såg den igår. Snacket mynnande ut om en lång diskussion om vårt konsumentsamhälle och hur vilse vi alla är i livet med allt. Allt skit. De flesta oss iaf. Jaja, det är inte lätt. Och man ska inte grubbla för mycket. Även om vi gjorde det ikväll. Jag insåg efter en stund att det kändes ungefär som att snacka med Färne när jag snackade med Anna. Era flummiga jävlar. Äh, film ska man inte alltid se. Jag påverkas lätt ibland. För lätt.

Sen så fascinerades jag och Anna båda över hur våra knäppa uttryck har som fått en helt egen innebörd. VI avslutade till exempel samtalet med:
Anna: ”jamen är man bögen så är man”
Erik ”mmm, precis”

För övrigt så blev vi, Dirty Mischief, fotade av VF idag. Vi poserade vid en jeep och resultatet tillsammans med en intervju kommer nog i tidningen på fredagens upplaga. Anledning är att vi ska spela på Skellefteå Rockfestival som går av stapeln på lördag. Blir skoj som fan. Festival. Inomhus. Och vi har aldrig lirat i Skellefteå. Pepp. Hejdå.

1 kommentar:

  1. Nu är problemet bara att jag tänker ännu mera och kommer säker ta tt tänka sönder hela grejen. Så för att råda bot på det hela kastar jag mera tärning. Exiding shit man! Utan att det liksom blir trivialt.

    SvaraRadera