28 maj 2007

Ett jobb at last

Tjabba, jag har avaktat med ett inlägg på ett tag nu eftersom jag ville att mitt nästa inlägg skulle vara ett glatt och trevligt :) Har nämligen fått mitt första "riktiga" jobb sen mina studier blev "klara" i höstas. Ska jobba som systemutvecklare inom .Net på Umefast här i Umeå, har nyss tackat ja till detta och ska ha löneförhandlingar på ons och är väl tänkt att jag börjar jobba på fre 1/6.

Jobbsökandet har varit en jäkla cirkus senaste veckan. Jag har alltså sökt jobb i Umeå sen höstas men det har inte funnits ett jävla jobb, så jag hade väl mer eller mindre gett upp och började som många vet söka nere i storschtan. Förra veckan hörde det av sig 4 företag inom 30 min som ville ha mig på intervju. Så i måndags och tisdags var jag nere i storschtan på två intervjuer och sen två i Umeå. Även om man egentligen borde pröva på hela kista-grejjen och få den erfarenheten så blev det alltså att jag stannar i Umeå, men då först och främst fram till Nyår. Efter det är allt öppet igen bla också för att loobis som måste fixa något jobb förmodligen nere i storschtan.

Loobis ska för övrigt jobba i Norge från juni till slutet av augusti och det är fan inte ett litet tag det. När hon kommer hem så har hon typ inget jobb och behöver kanske flytta hem till Piteå ett tag eftersom hon har massa jobbkontakter där redan. Så på den fronten suger allt just nu, men va fan man måste ju som tacka ja till ett jobb när man väl får ett eller hur? Måste ju få in foten och få lite erfarenhet, då blir det ju också lättare att söka nytt jobb sedan.

Jäjä man får ta en sak i taget. Satan vad jag längtar till midsommar föresten, inte länge kvar nu, synd att loobis är i Norge bara. Hon får väl träna upp mig i lite visor så får jag försvara hennes bragd från förra midsommar ;)

Jäjä vi ses då igen iaf

Peace

3 kommentarer:

  1. JÄ! fuckin' fuck. Det är hur kung som helst att du har fått jobb. Och sen flyttar vi ner till till sthlm efter nyår och dominerar där då. Jä. det enda som är helt värdelöst är att du jobbar där ute på Ersboda för då kan vi inte käka rocklunch.

    SvaraRadera
  2. JÄ FÖR STHLMS LIVET MED SAMMLAT FETFYLLA GÄNG!

    SvaraRadera
  3. FÄRNE! DU KAN INTE VARA SERIÖS I HUR DU STAVADE INLÄGGET HÄR OVAN! HELVETE! LÄR DIG DET SVENSKA SPRÅKET! FUCKIFUCK!

    SvaraRadera