14 maj 2007

"hört att nya metallica låtarna är 8 minuter långa och jävligt thrashiga”


Jag skrev senast i den här bloggen 1979 när jag var på en resa i Prag tror jag. Jag vet faktiskt inte varför jag inte har skrivit på så länge. Jag har helt enkelt kommit ur fas. Jag har analyserat situationen lite granna och eventuellt kommit fram till att jag varit lite halvnere på nåt sätt. Men ändå inte ty jag känner mig helt i fas ändå med mitt häftiga liv. Skit samma. Jag är ändå blogginläggledare. Överlägsen sådan. Men jag ska peppa igång er igen. Så Shake, jag ska skrika ”GRILLA!” och klaga på att du är så jävla programmeringsupptagen och finklippt hela tiden och att det faktiskt tar några minuter bara att blogga. Så det så.

Jag antar att jag väntade rätt läge på att smackebonka ett blogginlägg igen och vips… det kom som en skänk från ovan.

Jag kommer hem från repet ikväll och känner mig sådär ovanligt överpeppad. Jag blir jämt så efter att vi har repat. Brukar ha svårt att somna och så. Det är lite som att hjärnan går på högvarv. Så var det också ikväll. Fast mer. För jag diggar vår nya Stonerliknande-låt så mycket. Så jag tar en folkbärs (som snälla kriz har lämnat kvar här sen i lördags… eller hur var det, du bytte två folkisar mot en starkis va? Eller näe, jag har har ju flera folkisar här… skitsamma) och försöker slappna av. Men det går dåligt.. så jag smackar på lite Still-NIN-platta och snackar skit med folk på msn. Fast det är liksom ingen som säger så mycket. Förutom Natalia då. Vi babblar på som vanligt med typ ”tja, läget med dig då?” och de där gamla vanliga skitfrågorna ni vet och sen, ur ingenstans, smackar hon följande:

”Nat säger:
hört att nya metallica låtarna är 8 minuter långa och jävligt thrashiga "

Jaha. Kan tyckas. Vad är det för speciellt med det då? Det går väl många rykten om kommande ’Tallica-plattan, så vilket forum har hon läst det där på då? Men njäääe för fan, så är inte fallet ty Natalia har lite mer exklusiv insideinformation. Säger man så? Jaja, ni fattar. Natalia känner nämligen de där häftiga veganrockarna Dennis och Inge i The (International) Noise Conspiracy och de har nämligen samma producent som Metallica. Självaste Rick ”fetis” Rubin. Och det är coolt. Och faktum är att när t(i)nc var klara i studion där i LA för en tid sedan så var det självaste Metallica som stod på tur att gå in. I studion. Så jag fattade ju direkt att Natalia har hört det från en källa nära Rick Rubin där.. Typ Inge och Dennis.

Jaja.. eeh.. vart var jag. Jag skriver så fort haha. Hihi. Hoho.. jo, så jag greppade min mobil och ringde Natalia på en gång och sa ungefär.”va fan! Sådär får man ju inte skriva till ett cp-metallica-fan ju! HETFIELD! FUCK!”. Hon insåg ganska snabbt sitt misstag och efter en liten stund fick jag snacka med Inge istället. Och Inge babblade snällt på en massa..

Noise Conspiracy-killarna har givetvis tagit tillfället i akt och hetsat Rick Rubin lite med de självklara allmänna kraven ”Fan, Rick, styr upp Metallica nu! Fan, dom var ju kungar på 80-talet! Master Of Puppets! Det är ju så dom ska låta. Kom igen. Du har ju chansen nu när du producerar dom! Mera 80-tals-Metallica! Hetsa dom!” Och Inge har då hört en massa info från Dennis som i sin tur har pratat med Herr Rubin.

Rick Rubin har då sagt att den kommande Metallicaplattan låter jävligt mycket Master Of Puppets och jag hann snappa upp följande grejer.
- Musiken låter 70 % Master Of Puppets (kung! Feta Hefield-riff a la Battery och Damage Inc?)
- Texterna känns 50 % Master Of Puppets (Hetfield skriver om krigets allmänna fasa i Irak och sätter upp ett varningens finger mot det kontrollernade systemet allmänt som t ex den där jävla Bush? Och självklart skriver han hur svårt det är att låta bli Jägern och strippklubbar när han är ute på turné)
- Sången känns 40 % Master Of Puppets (nåväl. Nåt fel vore väl annars. Hetfield kan inte låta som en yngling igen som han gjorde på MOP. Vill man ens det? Nä, just det. Man vill ha den där klassiska Hetfield-sången som blommade ut senare. YEAH!)

Rick har också sagt att hans mål är att få Metallica att låta mer MOP. Ja, det var väl inget nytt egentligen. Han vill få dem att återgå till sina rötter (blodiga rötter). Men det är ändå coolt!

Rick Rubin säger också att han tycker Metallica låter bättre på mycket mycket mycket länge. Typ 20 år kanske? Va? Jä, MOP.

Det är cool fakta eller hur? Ja, det är världsexklusiv cp-fakta. FUCK! Men det kommer mera…

Dennis och en annan tinc-medlem (var det gitarristen?) har också varit i studion nyligen och lagt på sång (eller liknande) och i samma veva så tog de också chansen att lyssna lite på det som Metallica hade spelat in. Och Dennis har som då sagt att de nya låtarna är ”8 minuter långa och jävligt thrashiga. ”. Jä! Jag kommer att skicka Mrs Reznor på uppdrag att ta reda på mera detaljer.

Känn peppen!

En annan mindre (men ändock peppande) pepp är Martin Carlssons beskrivning av nya Neurosis-plattan Given to the rising: ”bankar skiten ur hela mänskligheten”. Såna beskrivningar gillar jag. Och det är så jävla typiskt Martin Carlsson. Men Martin Carlsson är ändå kung. Pung.


C-ya!

2 kommentarer:

  1. hahahaha! Du är så stortareda på Kastrullika-mästarn!
    Bra jobbat med återkommst på bloggen. !!!!

    SvaraRadera
  2. hellvette vad pepp man blev på nya skivan deras då! gryymt jobb erik!

    lika bra som mitt senste inlägg .. dock har man inte fått kredit för det ännu i bloggen =(

    SvaraRadera