26 september 2011

Skivmässan i Solnahallen – nya skivor


Jag var på skivmässan i Solnahallen i lördags. Skivmässan sägs vara Sveriges största, med Skandinaviens största utbud. Och den är stor. Och det ger en helt ny dimension när jag nu på allvar också köper vinyl. Det var mycket jag var sugen på men jag höll igen lite eftersom jag har gjort en massa beställningar och väntar hem skivor. Men några skivor blev det.

Live Elephant – Speak The Truth Or Die Alone. Oerhört trevlig skiva från Ume-snubbarna. Fet groove-metal och grymma riff.

Crowbar – Sever The Wicked Hand. Nya Crowbar är en av årets bästa skivor än så länge. Jag har lyssnat mycket på denna skiva under 2011 och Kirk Windsteins tunga sludge metal imponerar mycket.

Pantera – Power Metal. Första Pantera-plattan med Phil Anselmo men räknas inte till ”riktiga” Pantera. Ett steg i rätt riktning mot vad som komma skulle. Mer charmigt och kult än bra. Men ändå kung. Och helt fantastiskt skivomslag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar