04 september 2011

Dopes To Infinity - Live


Monster Magnet är lätt ett av de bästa rockbanden på planeten och har en handfull plattor man kan lyssna på ungefär hur mycket som helst. Att de regerar live gör inte saken sämre. Nu har Wyndorf och resten av bandet fått för sig att man ska ge sig ut på en turné där man lirar plattan Dopes To Infinity i sin helhet. Först vill jag säga att jag är sjukt förtjust i turné-kring-gammal-platta-fenomenet som jag gissar inte Metallica startade med Master of Puppets 2006, men jag ger cred gred för det ändå. Man får oftast som fan, höra en hel del låtar man inte hört tidigare och ibland liras sådant som aldrig tidigare lirats live. Det blir speciellt helt enkelt. Sen är det helt lysande att höra Megadeth framföra hela Peace sells but who's buying' eller Queens of the Stone Age köra igenom hela den självbetitlade debuten i ett svep. Bara för att vara dryg och nämna lite av det jag lyckats se. Men nog om det.

Magnet ska alltså lira alltså Dopes To Infinity live, ifrån första till sista låt och kommer göra det här i Sverige. Det här SKA vara en given spelning för alla som inte anser att Jocke Berg är vår tids största musiker. Det här SKA vara en given spelining för alla som anser sig ha åt minstonne ett fragement av hårdrock i själen. Kort och gott. Känn peppen! Se dem! Eller va ett poppsnöre!

(Kanske den coolaste spelningen jag sett i mitt liv. Wyndorf är en gud!)

7 kommentarer:

  1. Hade gärna sett de, men jag är ju faktiskt ett popsnöre, så då får jag välja bort de då. ;)

    SvaraRadera
  2. Detta är ju en dröm! Coolt som fan att de kommer hit två år i rad. Ännu coolare givetvis att köra hela Dopes To Infinity. Bara tanken av att få höra King Of Mars live.. Gaah.

    Jag läste ju om detta tidigare. Men då hade de bara två UK-datum inplanerade. Sjukt coolt att de kommer till Sverige och ska spela på fem ställen. JÄ!

    SvaraRadera
  3. @Rawk. Jag har fixat plåt till Stockholmsspelningen. Har du fixat plåt till Stockholmsspelningen?

    @Dragan. Det är aldrig försent att sluta vara popsnöre.:-)

    SvaraRadera
  4. Kommer aldrig sluta vara popsnöre! Dock så har jag de flesta album Monster Magnet gjort. Synd bara att vi popsnören inte kan uppskatta de ;)

    SvaraRadera
  5. Alltså Dragan. Du gillar Led Zeppelin. Du äger plattor av Monster Magnet och Machine Head. Du gillar även stora skägg. Hur tänker du egentligen när du säger att du är ett popsnöre? :-)

    SvaraRadera
  6. You really make it seem so easy with your presentation but I find this topic
    to be really something that I think I would never understand.
    It seems too complicated and very broad for me. I'm looking forward for your next post,
    I will try to get the hang of it!

    Review my web blog; Oriental massage in London ()

    SvaraRadera
  7. Did not thought about this until now :)Hemorrhoids Treatment Cure Extract inhibits the pancreas from splitting down starch into maltose and dextrin.
    It also ends the creation of alpha-amylase enzymes in the overall body.
    Medical professionals occasionally endorse this to
    their patients who are diabetes sufferers
    because the Hemorrhoids Treatment Cure stops the manufacturing of
    alpha-glucosidase established in the digestive system from
    transforming disaccharides and starches into sugar. Hemorrhoids Treatment Cure benefits also helps prevent glucose and
    carbohydrate food from switching into extra fats by stopping
    the growth of citrate lyase. Some doctors use Garcinia as
    a laxative to help with obstipation or other wellness functions such as dieting, to reduce anxiety,
    major depression, mood swings and as a assistance to obtaining a
    perfect night rest.

    My web page - hemorrhoids jogging

    SvaraRadera