07 september 2011

Mastodon - Spectrelight

Tredje smakprovet från The Hunter nu. Och den största käftsmällen hittills. Och Scott Kelly på gästsång. Kan det bli tuffare? Jag får häftiga känslor i kroppen. Detta ger mig adrenalin.

Jag älskar detta sätt att marknadsföra ett album med små “smakprov”. Man blir mer sugen på skivan då och när man väl får den i sin hand eller musknapp så tar det inte lika lång tid att komma in i skapelsen.

Tre låtar har man nu hört och lite slutsatser kan man kanske ta. The Hunter är råare än de senaste två. Mer rakt på sak och rockorienterat. Och ändå så tungt och riffigt. Och jag diggar sången. 27 september släpps skivan. Vart är specialvinylutgåvan?

1 kommentar:

  1. Det klart bästa spåret av de tre och det gör mig jävulskt nyfiken på resten. Och jag håller med dig. Vart fan är deluxvinylnörderiutgåvan från helvete. GE MIG DEN!

    SvaraRadera