01 november 2007

Old!

Old är inte bara namnet på en av världens bästa Machine Head-låtar, det är också den engelska översättningen på ordet 'gammal'. Och gammal börjar jag bli. Fast allt är ju relativt, jag är ju inte jättegammal. Många är äldre än mig och jag har egentligen ingen ångest (inte just nu iaf) över att jag är fyllda 26. Jag känner mig också ganska ung och barnslig i sinnet. Speciellt när folk runt omkring mig köper hus och pippar till sig en unge medan jag fortfarande gråter av Hetfields sångröst. Jä.

Men jag börjar dock bli gråhårig. Jag var och klippte mig idag på lunchen och hittade ovanligt många fler gråhår än jag brukar hitta. Fascinating shit måste jag säga. På ett ställe på mitt hår har jag en bunt hårstån som är kritvita, de har jag haft så länge jag kan minnas och enligt expertis har jag slagit mig där så att allt pigment har försvunnit från dessa hårstrån. De är dock jävligt långa numera och jag har en hårslinga som är helt vit därunder nånstans. Coolt och stört som fan. Men att börja bli gråhårig är mindre coolt kanske. Eller så är det helt enkelt väldigt manligt. Jag verkar inte bli tunnhårig iaf. Inte just nu åtminstone. Så då är det bättre att bli gråhårig.

4 kommentarer:

  1. Grått hår är ju hur coolt som helst. Jag längtar tills den dagen mitt hår börjar bli grått. för cirka ett år sedan va jag till och med inne på att färga det grått.

    SvaraRadera
  2. för ett år sen? Du snackade ju för fan om det för några veckor sen t o m om jag minns rätt!

    Fast hur vet du att du inte har börjat bli gråhårig då mr. färga-håret-svart-varannan-vecka?!

    SvaraRadera
  3. DANTE FTW!!!!!!!!!!!!
    Jag vill att alla ska se ut som Dante. Det är hawt!

    SvaraRadera
  4. Fyra månader från 30.
    Ät det era jävla skitungar. ;)

    SvaraRadera