19 november 2007

Svettstänkavstånd

1. Det avstånd från en person inom vilket risken för luftburen svettöverföring är överhängande.
2. Avtånd mellan publik och band på Loppen.


Helgens musikupplevelser var perfekta så när som på det inställa förbandet som skulle öppna för Donnas vilket resulterade i att vi missade ett gäng låtar. (Mer om det sen.)

Pelican och High on Fire på loppen under fredagn var lika bra som jag hade hoppats på. Jag har inte sett nått av banden tidigare men nu ligger båda på listan över band jag ska försöka se så fort jag får chansen. Sen gör iof den där lokalen, med sitt låga tak, underbara ljud och CBGBs-känsla en vanlig enkel spelning till något speciellt. Men båda banden gav gärnet och ett tag kändes det som man stod framför ett inkommande godståg.

Söndagens Donnas-spelning (*dreggel*) blev kanske inte så klockren som jag hoppats på. Damerna var visseligen grymt bra och KB gör dom klart mer rättvisa än vad Pampas-scenen på hultsfred gjorde klockan tre på eftermiddagen. Det som störde mig var att förbandet lyste med sin frånvaro och av nån jävla anledning gick Donnas upp kl 21 (biljettttid) i stället för förväntade 21:45 så vi missade några låtar i början. Varför man som konsertarrangör gör så det vet jag inte och jag tyckte nästan lite synd om stackars entrévärden som såg ut att skämmas ögonen ur sig när jag frågade vad fan dom gjorde på scenen så tidigt. Annars har jag inte mycket att säga. Donnas är bra live och när Allison Robertson lira dyngan ur sin svarta Gibson X-plorer, ja då har jag svårta att tänka mig något sexigare. Damen är grym och får gifta sig med mig precis när hon vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar