09 november 2007

Erik Freeman


Mitt kära Command & Conquer 3 (som fortfarande är sjukt kul, jag vill möte er Online så jag slipper de tyska snorungarna!) har fått stenhård konkurrens av ett visst FPS-spel, nämligen Half-Life! Jag har bara tidigare spelat ettan lite för en herrans massa år sedan så jag kände att det var dags att verkligen sätta sig in i Half-Life-universumet. Jag läser konstant speltidningar som GameReactor, Level, Gamespot.com, Super PLAY m fl och all denna pepp i form av recensioner och artiklar om Half-life-spelen och framförallt Half-life 2: Episode 2 har fått mig på fall. Jag har därför bestämt mig för att lira igenom hela skiten! Och är på god väg. Sömn har kommit lite i andra hand.

Jag är helt såld på Half-Life. Jag skippade att lira igenom det första spelet, jag lirade det lite granna för en massa år sedan som sagt så jag har istället ”pluggat” igenom det genom speedruns och texter. Istället kör jag Half-Life 2 med dess efterföljande episoder 1 & 2. Och jag har totalt gått in i spelet. Totalt insöad. Jag har en Half-life-wallpaper som skrivbordsinlägg både här på jobbet och hemma! Jag ÄR fysikforskaren Gordon Freeman som var med då ett forskningsprojekt gick åt helvete och utomjordingar invaderade. Nu 20 år senare kontrollerar den utomjordiska makten The Combine jorden och jag befinner mig i en av de få städerna som finns kvar, den östeuropiska staden City 17 där deras högkvarter finns. Jag spelar en av huvudrollerna som en av de betydande rollerna i motståndsrörelsen.. och jag har coola militärbrillor. Satan vilket coolt spel det är. Grymt välgjort med detaljer, grymma karaktärer, grymt tempo och grym handling. GRYMT! Vilka andra av er speldjävlar har lirat igenom Half-life-liren? Shake? Svenke? Jaja.

Ikväll är det fest. Vi på jobbet och några numera f d anställda tänkte supa hemma hos farsan Mange och lyssna på Spinal Tap. Det ser jag fram emot.

Trevlig helg! Sup och svälj!


1 kommentar:

  1. Fan vad kung.
    GR har ju kallat Half-life 2 världens bästa spel oftare än Anna kallat mig pappa.

    Spelnörd som jag är (bring it Erik!) så har jag ju redan lirat igenom HL2 för dryga 3 år sedan och jag har väl sprungit igenom det första Half-life fler gånger än jag har minne att komma ihåg. Däremot har jag missat Ep 1 och 2 då jag inte haft en vettig dator sedan Färjestads BK hade Karlstad Ishall som hemmaarena. Men The Orange Box ligger bra till för nästa spelköp.

    Den (boxen) ska införskaffas väldigt snart så jag kan bli världens näst coolaste Gordon igen. Han är faktiskt den näst coolaste då Flash Gordon är den hårdaste Gordon nånsin.

    SvaraRadera