28 november 2006

Maxat väder

skrivdax: nu igen

dagens väderkoll: -32, med windchill = -35 brr idag stannar jag inne. :) Fort St James (Hetfield) hade -44 i måndags, o det är bara 40 mil norr om oss. Kallast idag, -47 Kitwanga!

snöcheck: jodå, 20 cm i stan o ca en halvmeter utanför stan, jasper 70 cm och smithers 1 meter.

bilkoll: äntligen bilägare igen, o golf blev det än en gång. blågröna "Bella", nydöpt! Jag o Matt från jobbet kämpade i 6 h i fredags med att titta på bilar. Till slut fick jag tag i denna skönhet för en nätt summa. Devon o jag installerade de viktigaste igår, CD!! Nu bränns skivor på löpande band.

studiekoll: klarade det "fysiksvåra" (140 frågor på 4h) provinsiella mäklarprovet häromveckan. 69% rätt fick jag som svar efter en veckas svettigt väntande. jag ylade yiihooo ända ner till baren på Victoria and 2'nd. o firade det med kollegorna på jobbet med rye (whiskey), egg nogg and rum o kalla canadian o pilsner (ett öl märke). Devon, grannen fick jag inte upp förran kl 17 dagen efter. :)


lägenhetskoll: klädtorkning o en sovanades Anna i vår minilägga på 30 kvm. spana in vänsterhörnet på bilden, jadå Sverige handduken. :). Sängen fälls ut från väggen, men vi skiter i att vika upp den utan har den utfälld konstant. "orka" som elin skulle ha sagt!

jobbkoll: min mga, master general agent, (Cass, francophone) typ mentor o jag drar ut o jobbar i fält från o me torsdag o blir borta några dagar på roadtrip. dax för kosing!

reskoll: saskachevan eller vancouver vid jul. bilen ska ut o tuktas på vägarna.

brudcheck: anna är inne på sluttentor o babblar ryska. snart SNART ska jag lära mig blunda med öronen!! i övrigt "de mer än funka"!

kaffekoll: jodå, fortfarande en slurk kvar i nugss (northern undergraduate student society) muggen.

hemsidekoll: www.casework.se - så går det när jag är sysslolös, eller väntar på provresultat från en massa försäkringsmäklarprov.

musikkoll: har fan noll koll, o mina vänner har 100% koll. behöver hjälp att få 50% koll på den "nya" musiken. tack swoos för din lista!

23'e: grr, eller damn wack fuck som jag skulle sagt här. om jag är nära skype den dagen ringer jag er. annars får ni tänka åtminstone 1 minut på mig o Anna som sitter på andra sidan jorden!

annaoandre: resedagboken är uppdatterad med en del nya bilder.

3 kommentarer:

  1. André!

    Underbart inlägg! Nyskapande och superintressant! SMACK! Och coolt att du köpt en bil!

    jorå, casework har jag spanat in tidigare. Finfint arbete där.

    Och jag kommer att smacka upp min årsbästalista på skivor, konserter, filmer, låtar och all fanskap så småningom också. Jä!

    SvaraRadera
  2. fan när komemr ni hem föresten? fan glömt bort at tdu missar den 23 å så.. damn! saknar dig mannen!

    SvaraRadera
  3. hmm hem, ja, vet inte, till sommaren tror vi.

    SvaraRadera