26 november 2006

It's that time of the year.

Ja, det är nästan slut på november och det börjar närma sig jul och nyår, det är alltså dags för årsbästalistorna!

Skivor:

1. Mastodon - Blood Mountain
Vad kan man säga de levde upp till förväntningarna.

2. Cult of Luna - Somewhere Along The Highway
Mer organiskt och levande.

3. Isis - In The Absence Of Truth
Mer bredd på nåt sätt. Skönsång!

4. Khoma - The Second Wave
Även om man redan hört vissa delar av den här skivan sen tidigare så är det en helt värdig uppföljare.

5. Made Out Of Babies - Coward
MOoB fortsätter att visa varför de blev signade på Neurot med denna uppföljare

6. Intronaut - Void
Jag vet inte vad jag ska säga förutom: lyssna och njut!

7. Red Sparowes - Every Red Heart Shines Towards The Sun
Intrumentalt och skönt, bättre än debuten t.o.m.

8. Venetian Snares - Cavalcade Of Glee And Dadaist Happy Hardcore
Pwntendo!

9. Totalt Jävla Mörker - Totalt Jävla Mörker
Totalt Jävla Underbart

10. Tool - 10000 Days
Snyggaste förpackningen sen Fantômas - Suspended Animation

Nästan med på listan: Kylesa, Katatonia, Deftones och Daughters

Bästa "samlingskivan": Oxbow - Love That's Last - A Wholly Hypnographic and Disturbing Work Regarding Oxbow

Konserter:

1. Taint - CUM-festivalen
2. Khoma - CUM-festivalen
3. Entombed - Sliperiet

Annars funkar allt bra här nere i söder och jag ser fram emot Max-kvällen den 23e. Vem fixar biljetter till juldagen förresten? Nu när de får sälja sprit på Statt igen och så..

Vi måste bestämma om det blir nåt Tokholm på nyår snart också, det börjar ju närma sig och det ska ju bokas resa och grejer.

För övrigt så kändes CUM-färjan inte alls lika skoj när de presenterade banden =/ House of Metal verkar ju roligare om man enbart tänker på banden som spelar.


svenke


svenke

7 kommentarer:

  1. Men du glömde ju Death Breath! !
    Men kom upp till Umeå till House of Metal och kik på Satyricon (haha) och Entombed då! Hela ti'n!

    SvaraRadera
  2. underbart inlägg. Jag har redan börjat fila på mina årsbästalistor. Men jag väntar, för jag har fortfarande inte hunnit lyssna in mig på de skivor som jag vill. god dammit!

    och anna, vadå "Satyricon (haha)?. Satyricon var the shit på CUM-festivalen ska du veta. Senatse skivan är jävligt bra också

    SvaraRadera
  3. Käre Rawk, per princip så anser jag att Satyricon är rätt lame. Du vet sån där ond satanisk musik. FATTA ENTOMED ISTÄLLET! Jag hånglar med LG!

    SvaraRadera
  4. lg är fan tunnhårig! men att slicka hans svettiga huvudbonad är kanske väldigt rock!...... NOT! *borat röst*

    SvaraRadera
  5. L-G är kungen!

    Visst, House Of Metal kanske dominerar mer på bandfronten men hela grejen att festa på en båt.. dt är inte överskattat på nåt sätt det. Men va fan, det är länge kvar. inte såå länge men.. ganska länge... så vi hinner ta ett beslut.

    Däremot är nyårsfirande ett mer akuit "problem"

    SvaraRadera
  6. vi kan ju börja med att bestämma sthlm. sedan gå därifrån..

    SvaraRadera
  7. Är det någon som har nått förslag på VAD man kan göra i tokholm på nyår? iof så skulle jag va nöjd över att bara fara dit och bara va.. bara jag slipper fira nyår i umeå det finns lite pepp till det.. är som less

    SvaraRadera