08 juni 2010

Nytt material med Crowbar och Stone Sour

Bootleg-filmat är alltid härligt. Rått, brutalt och ärligt. Alltid kul och intressant att höra nytt material på detta sätt.

Tuffingen Kirk Windstein verkar ha lite tid över från DOWN och passar på att spela med sitt Crowbar. Nedan spelar de en ny låt som ska komma på en ny platta någon gång i framtiden. Tungt riffande som satan vilket lovar gott. Hela skivkatalogen ska också släppas på nytt på herr Anselmos skivbolag Househouse Records. Då ska jag en gång för alla gräva ner mig ordentligt i Crowbar.



Stone Sour-medlemmarna lär ju vara chockade över vad som har hänt men de kör iaf på som vanligt verkar det som. Nedan är premiären på Mission Statement - inledningsspåret från kommande plattan Audio Secrecy som släpps 7 september. Låten låter helt klart mycket Stone Sour, dvs medryckande och svängig kommersiell metal. Men jag gillar det. Låten kommer man också att kunna ladda ner från deras hemsida på torsdag och 48 timmar framåt.

1 kommentar:

  1. Efter att ha sett Stone Sour på RaR så kan jag säga att det inte är "som vanligt" för bandet. Cory såg märkbart tagen ut hela spelningen och under Your God kramade han om Jim och hade defintivt inte långt till tårarna. Det var oerhört rörande att se och jag hyser den allra största respekten för både Cory och Jim som orkar ge sig ut och lira så här tidigt efter Grays bortgång.

    Det nya materialet låter riktigt bra.

    SvaraRadera