06 april 2010

Svenke: 2009 års bästa skivor

1. Baroness - Blue Record
Grabbarna från Georgia följer upp sin superdebut Red Album med den minst lika bra Blue Record.

2. Kylesa - Static Tensions

Ett bevis på att alla band borde köra med dubbla trummisar.

3. Årabrot - The Brother Seed

Vet inte varför men den skitnödiga sången funkar klockrent.

4. Kongh - Shadow of the Shapeless

Precis som Baroness följer Kongh upp sin debut med ytterligare ett sjukt bra album.

5. Big Business - Mind the Drift

Big Business lägger till en medlem, gitarristen Toshi Kasai, men behåller sitt sköna gung.

6. Shrinebuilder - Shrinebuilder

Med medlemmar från bl.a. Neurosis, Melvins och Sleep så kan det nog inte bli annat än bra.
7. Mastodon - Crack the Skye

Från början var jag lite besviken men den har växt mycket med tiden.
8. Isis - Wavering Radiant

En enklare skiva än de tidigare men fortfarande väldigt bra.

9. Totalt Jävla Mörker - Söndra och Härska

Ilskan från Skellefteå gör det igen, man kan ju inte annat än älska en låt som Ett Vackert Landskap af Ensamhet.

10. Switchblade - Switchblade

Switchblade är tillbaka med ytterligare ett självbetitlat album och som vanligt är det riktigt bra.

Bättre sent än aldrig... ni kan ju tänka er att det är bilder och så till alla och att jag ordbajsat lite mer :P

3 kommentarer:

  1. Kort och koncist precis som det ska va' när det gäller Swooz. Kung.

    Ja det är ju inget snack om saken att jag lyssnat för lite på Baroness när jag ser detta. Troligen en jävla miss från min sida! Får ta och köpa den i efterhand nu helt enkelt. Inte såå mycket oväntat ändå förutom detta. Kanske har du blivit mainstream Svenke;) Eller att jag har närmat mig din musiksmak!

    Nu är frågan vilken som blir den största losern. Det står nu mellan, Fjärne, Nördin och Kiss.

    SvaraRadera
  2. Med tanke på att bara 3 av de skivor jag har med är på den gemensamma kan de ju inte vara så värst mainstream

    SvaraRadera
  3. Sant dä! Näe, jag tänkte mest i jämförelse med mig - jag hade för ovanlighetens skull ganska koll på din lista denna gången. Men Switchblade, BAroness coh ÅRabrot ska absolut få mer genomlyssningar.

    SvaraRadera