15 april 2010

Monster Magnets kommande platta – ”nothing but guitars."

Monster Magnet har varit upptagna i studion senaste tiden för ett kommande album som ska släppas i sommar. Nedan kan man spana in en kort intervju med gitarristen Ed Mundell där han bl a säger:
It's more like space rock and THE STOOGES. There's no hit singles — it's all just rocking, lots of crazy effects. And Dave's singing better than ever. Lots of guitars. Four weeks of tracking guitars — nothing but guitars”.

Det låter kung tycker jag! En ny MM-platta till sommaren kan aldrig slå fel. Öl och Wyndorf – fuck yeah. Fan vilket skivår detta blir.



Och som avslutning bjuder jag på en musikvideo med singelspåret från den extremt underskattade skivan God Says No. Har inte sett denna video förut faktiskt. Har bara sett en annan video med samma låt där det förekommer barbröstade kvinnor så detta är nog helt enkelt den mesiga MTV-versionen (men en förjävvla snygg video ändå, trots att det inte förekommer nakna bröst!).

2 kommentarer:

  1. Nom nom, Mönster Mägnet! Jag tror fanimig det blir en bra sommar. Bara för det bjuder jag på en visa som vi alla hjärntvättats med: Jag tror, jag tror på sommareeeeen... Jag tror, jag tror på sol igeeeen! YEAH!

    SvaraRadera