04 januari 2012

Meshuggah, Beyond Magnetic och Monster


Äntligen är ett releasedatum satt för Meshuggahs kommande och mycket efterlängtade nya album.
Såhär skriver de på hemsidan:
"After a long time of deep soul searching and intense wrecking of the psyches, the new album is finally done. Soon you will meet this colossus that will pulverize your being. Welcome to the other side on March 27."

Ingen albumtitel är officiell ännu men texten ovan ger nog vissa ledtrådar.

Kiss kommande platta heter Monster och såhär säger Paul Stanley om den:
"It's almost done and it's awesome. It is by far the best thing we've done in I don't know how long. Have I ever said that before? Yeah. Was I right? Yeah. I'm right this time again. . . Truly, the album kicks major ass and we're very, very proud of it."

Jag blev mycket positivt överraskad av Sonic Boom. Den var kung. Så jag har förhoppningar om att Monster håller sig på samma nivå om inte högre.

Metallicas EP Beyond Magnetic med de fyra låtarna från Death Magnetic-äran ska nu också släppas i fysisk form. Vilket ju gör en Metallica-nörd som mig glad. Jag har levt ganska länge med dessa låtar på min iPhone och de är kung. 30 januari ska man kunna köpa CD:n, osäkert om/när det släpps en LP.

Samtliga skivor är också inlagda och uppdaterade under Skivsläpp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar