04 mars 2010

Fear Factory på Debaser Medis

Fear Factory-konserten var nog en av de bättre konserter jag sett på ett tag. Ljudet var bra, lagomt med folk (både mosh och möjlighet att stå längst fram) och satans röjigt! 


Erik ringde och sa någon dag innan; Fear Factory? Svaret var självklart alltså självklart! Danne fixade biljetterna och vi skippade förbanden och kom cirka 20 minuter innan spelningen till Debaser Medis. Vi gick till den klassiska mitten mitten, alltså där det är bäst ljud och bild. Även precis sådär gubbigt nära den klassiska Mosh- och circle-piten. Vi är ju nästan 30 och då hör man till rävarna som har dispans att stå där...


Först drog de på AC/DC som förmusik men lite högre volym än vad som kändes skönt att lyssna till utan proppar. Bra val av tröja minns jag att jag tänkte när jag kollade på Eriks Mo/Do-tshirt. =) Kanske detta var ett val av Fear Factory att spela Ac/DC precis som de stora banden, metallica whatever... 
Högt var det iallafall och propparna satt självklart inmosade i öronen. Ok nu startar de snart tänkte jag.. Ahh där åker Fear Factory flaggan ned.. Ahh där kommer trummisen.. Fan nu kör de.. Fan vilket ljud.. Vilken jävla tempo!.. Vadå hade de bytt trummis?.. Fan sak samma... likt förbannat hur bra som helst. 


Jag står där bak ett tag och diggar sådär vuxet med min kamera på min högra axel... Fan vad bra det är, men vad gör jag egentligen här bak och med en kamera på axeln? Nää det blev till att dra fram och trängas med kameran och fota! Headbanga och sedan lite kort osv... 4 Gigabyte senare sa den helige mannen från ovan till mig att det var dags att röja som fan... 


Han sade: CF CARD FULL! 

Danne fick då min kamera runt hans hals och jag sprang tillbaka in och röjde röven av mig! Nackskada och CP-spasmer yrde värre än snön över SL:s spår den 22 Feb! Närkontakt var det så att man nästan fick banankontakt! Sjukt mäktigt och röjigt! Jag minns att jag tänkte jag skiter i vad alla tycker, jag skiter i morgondagen, jag skiter om jag svettas som en gris, jag skiter om jag hamnar på sjukhuset imorgon för nu är det min tid och den är nu och endast min!


Dagen efter kom jag knappt upp ur sängen. Träningsverk och nackskada som fan! Som tur hade jag tid hos min kiropraktor idag så han knäckte till det ordentligt.. *knaaaaack och knaster*


Delar med mig några av de kort jag tog från konserten.. Lite fler kan ni hitta på min Facebook...

























3 kommentarer: