30 juli 2006

Slut på semestern och början på en vit månad

Vilken häftig och spännande rubrik va? Det är ju så man måste göra, dvs börja med nåt häftigt så att ni vill läsa vidare.

Japp, semestern är slut. Det har gått fyra veckor, hela juli, och det kändes ungefär som två veckor. Nu har jag ju kanske inte utnyttjat semestern till fullo heller - jag har inte rest jorden runt osv. Nej, jag har mest sovit, solat, spelat DS, supit och besökt Sundsvall och Skellefteå. Har inte haft råd med något annat heller. Men det har varit soft. Och frågan är ju om vilken typ av "semester" som känns snabbast, den man utnyttjar till max eller den som man mest tar det lugnt på? Jag tror på den förstnämnda och då borde jag ha agerat rätt eftersom man vill ju att semestern ska kännas så lång som möjligt. Vilket vuxet ord förresten – semester. På måndag börjar jag jobba igen och det ger en härlig ångest. Förhoppningsvis kommer man ändå in i skiten ganska fort och förhoppningsvis kan jag ta itu med mina planer att skaffa nåt annat jobb och ett nytt liv relativt snart. Vi får hoppas på det.

Helgen har hittills varit bra. I fredags spelade vi på trädgårn i Umeå. En udda spelning blev det. Stället var fullt och alla sittplatser upptagna och så. Men 90 % av publiken satt liksom ner och drack öl och då känns det konstigt att stå och spela i ett hörn. Men vi hade kanske 15-20 trogna "fans" längst fram iaf. Ljudet var väl inte heller det bästa kanske och kanske var några av oss (jag och kriz) lite för fulla för vårt eget bästa. Men fuck it, vi fick ändå bra respons av folket man snackade med och det är ju det som är huvudsaken, right? Sen fortsatte festen, vi fick fyra ölbiljetter var för spelningen och eftersom man hade druckit en del innan så var ju fyllan ett faktum... som senare avslutades i en efterfest i rockbaren. Fuck yeah.


Ikväll lördag har jag hängt med Svenke. Vi såg klart säsong 5 av 24 (en serie som vi har sett hela veckan i stort sett) och sen såg vi en härlig blodig skräckfilm – Hostel. Se den om ni vill se snygga bröst och mycket blod.

Söndag, den sista semesterdagen, då ska jag sova skitlänge och sen dra och se Superman på bio. Och du Nordin, hur fan somnar man på bio? Och bara för att du sov under 5-10 min måste du väl ändå kunna ge ett rättvist betyg på filmen? For helvede! Jag ska ge ett betyg när jag har sett den.

Så till den senare delen av rubriken. Japp, planen är att jag ska ha en vit månad nu. Hela augusti. Varför? Jo, först och främst eftersom jag känner att min hälsa behöver det. Jag har inte varit riktigt frisk under hela sommaren, hosta, småförkyld och tappar rösten då och då. Och precis när jag börjar bli liiite frisk så skriker jag sönder halsen igen i fyllan. Sen ser jag det som ett test också. Om man peppar för det så blir det roligare. Jag är ju inte ensam, Nordin ska göra detsamma. Eller hur brorsan! Hela ti’n sa ja! Sen kostar det ju pengar att supa jämt också. En månad utan alkohol, ja de pengarna kan man ju lägga på typ skivor istället. Eller nåt annat nyttigt. Japp, en vit månad är mitt mål. Och när jag skriver ner det såhär så kommer jag att ”kämpa” ännu hårdare.

Och ni andra grabbar som är medlem i denna häftiga blogg… SKRIV för fan. Vadsomhelst. Då tycker jag om er. Nu blir det Paradise Lost. Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar