05 december 2011

Nytt med Lamb Of God och Kill Devil Hill


Metal-snubbarna i Lamb of God släppte idag förstasingeln Ghost Walking för kommande plattan Resolution som släpps 24 januari. Jag är helt klart nyfiken på denna platta eftersom deras två tidigare har varit trevliga bekantskaper. Dock så måste jag säga att jag blev rätt besviken på Ghost Walking. Det är inte en dålig låt. Rätt fet och typisk groove metal i Pantera-skolan men den ger ingenting egentligen. Det är absolut ingen fetdänga i samma stil som Set To Fail eller Redneck. Men skivan behöver inte vara tråkig för det.



Kill Devil Hill, bandet med det tuffa bandnamnet (eller är det lite töntigt ändå, jag kan inte riktigt bestämma mig) har släppt en sprillans låt med namnet ”Time And Time Again" som kommer finnas med på det kommande självbetitlade albumet som planeras att släppas i mars 2012. Det intressanta med bandet är att Rex Brown (Pantera, DOWN) spelar bas och Vinny Appice (Heaven & Hell, Black Sabbath, Dio) spelar trummor och man kan därför kalla detta lite av en supergrupp. Fast bara lite. En annan anledning till att jag är nyfiken på detta band är att de själva har sagt att de låter som en blandning mellan Black Sabbath och Alice In Chains. Och efter att ha hört Time And Time Again kan jag absolut hålla med om detta. Blir spännande att höra resten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar