12 augusti 2010

Designen från helvetet.

Slipsarna är kastade. Man kallar sig Arbetarparti. Den blå färgen lyser med sin frånvaro (Bakgrunden är visserligen ljusblå.) Man skulle kunna tro att jag snackar om Socialdemokraterna. Så är inte fallet. Jag snackar om det politiska sveriges ulv i fårakläder. De "nya" moderaterna som klär ner sig, byter färg och svänger sig med vänstersnack för att än en gång försöka lura folket. Nu har man även tagit fram en ny fin affisch som ser ut att vara designad av samma dagisbarn som spydde upp Alliansloggan. Ni vet, den där gräsliga som ser ut som ett fattigt plaigat av Animal Planet. Det är inte ofta jag vill kräkas och gråta samtidigt, men så är det nu. Titta och njut av det som troligtvis är den överjävligt fulaste affisch jag sett i hela mitt liv.


trolig

3 kommentarer:

  1. Ja, den ser fördjävlig ut. Då föredrar jag lätt KD's cirkus-affischer.

    På tal om ulvar i fårakläder. Svenskt Näringsliv har beställt en ny undersökning från sig själv genom lobbygruppen Almega. Med tanke på tidigare påhitt av Almega så bör man ta denna med en nypa salt eller sju. (se; http://svt.se/2.128339/1.2104994/varning_for_varsel_om_rut_forsvinner)

    (ang. tidigare inlägg om Almega på smackebonken, se; http://www.smackebonk.se/2010/03/rut-avdrag-mas.html)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår inte varför man är så snabb på att prata om varsel och hotar med det. Vad är det som säger att de pengar RUT kostar inte kan skapa jobb någon annanstans? Te.x. i vården. Det verkar ju som att borgerligheten inte förstår att man kan skapa andra jobb.

    Nu är det ju självklart att de kan det. Men vill man skapa en ny klass i samhället som har de allra sämst betalda och minst statusfyllda jobben så är ju städbranchen perfekt. Jag menar, inget säger ju att jag har status som att ha en fattig (gärna invandrare) som städar mitt hem på veckobasis. Vidrigt!

    Sen undrar jag vart Borgarasen gömmer sig nu när FMV väljer att råna Örnsköldsvik (jobb) och Staten (skatteintäkter) så som man gör när man väljer att köpa finska bandvagnar för 2.5 miljarder i stället för att köpa svenska sådana. Speciellt svenska bandvagnar man själva varit med och utvecklat.

    SvaraRadera
  3. Jag tror att mycket av problemet är att man mäter effektivitet i enbart profit och inte i grad av uppnått mål.

    SvaraRadera