13 juli 2010

Skunk Anansie är tillbaka!

Festivalsommaren är för tillfället över och det är dags att vakna ur blogg-dvalan. Och finns det bättre sätt att vakna än med en video från ett grymt coolt band som bestämt sig för att börja lira ihop igen? Nej!

Skunk Anansie är tillbaka och kommer spela i Köpenhamn i slutet av februari. Jag är givetvis peppad då det är ett av de där banden jag har på min "greatest misses"-lista. Ni vet, en sådan där lista man kollar på ibland och sen svär över att man började gå på spelningar på tok för sent. Eller tittar på och svär över att man överhuvudtaget var född för sent. Hur som helst så är jag ett fan av andra chanser och den här ska jag definitivt ta. Kastar in videon till övergrymma Charlie Big Potato. Dels för att låten är.... övergrym men även för att videon är perverst snygg. Speciellt de två första minuterna.

2 kommentarer:

  1. Din frilla är övergrym.

    Du glömde ju att lägga till viktig information som att nya skivan heter Wonderlustre och ska släppas 13 september!

    Som 14-åring blev jag totalt begeistrad över deras debut Paranoid & Sunburnt från 95. Det var intensivt, riffigt och rockigt och Skin och hennes sång och karisma var mäktigt. Jag gillade skivan så pass mycket att jag bytte till mig den med brorsan mot min Superunknown-platta som jag då var less på. Japp, ett misstag som jag självklart rättade till ganska snabbt.

    Men efter debuten har Skunk Anansie inte imponerat så mycket. När de blev mer elektroniska och kommersiella så tappade de mycket från gnistan med debuten. Men va fan, man ska som sagt alltid ge band fler chanser!

    Skönt att se dig "tillbaka" på bloggen!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig om att de tappade en hel del efter första plattan. Fast den är å andra sidan så grym så jag vill ändå se dem live. Bara att få höra Selling Jesus live är ju värt biljettpriset. :)

    SvaraRadera