15 februari 2012

Dilba vs The Soundtrack Of Our Lives

2011 uppträdde Dilba i Melodifestivalen med låten Try again. Och kom sist.

2012 uppträdde The Soundtrack of Our Lives i mellanakten av den första melodifestivalsdeltävlingen (långt ord!) med en cover på nämnda låt.

Skillnaden är enorm. Grymt bra cover! Sen att jag älskar The Soundtrack Of Our Lives gör ju att jag kanske inte är helt objektiv. Men det är ändå tydligt hur mycket bättre låten är i TSOOLs version. Och Ebbot är kung och gitarristen Mattias Bärjeds röda pyjamasdräkt är så ful att det blir snyggt.

Sen kan man ju analysera vidare och säga att Dilba har noll utstrålning och är stel som en pinne. Och sen när började hon sjunga sån här musik? Nu har jag inte lyssnat på henne sen I’m Sorry-hiten men ändå - denna disco-pop suger ju totalt.

Jag såg delar av denna deltävling och när The Soundtrack Of Our Lives uppträder direkt inpå övriga tävlande artister så blir det så tydligt hur usla dessa schlagerartister är. Och hur bra The Soundtrack Of Our lives är.

Ja vad vill jag komma fram till? Jo att The Soundtrack Of Our Lives är en kungligt bra band. Och att deras nya album heter Throw It To The Universe och släpps 18 april. Hejdå!

Dilba – Try Again


The Soundtrack Of Our Lives – Try Again


Låten finns även på Spotify.

2 kommentarer: