10 april 2007

Nordin delar med sig

Världens bästa påsk. Det är väl det enda sättet man kan beskriva påsken år 2007. De flesta av er va ju med och vet vad som gällde; road trip, Nine Inch Nails, mammaskämt och jävligt bra reskamrater. Men något som väldigt få av er hade möjlighet att dela med mig va mitt besök till Cliff Burtons minnessten.

Att jag skulle stanna till vid minnesstenen va en självklarhet så fort det stod klart att ”The Nine Inch Nails Road Trip -07” va ett faktum och i lördags stod jag där tillsammans med Färne och Anna. Det va en riktigt cool upplevelse och ett minne för livet. Cliff hade ett musikaliskt kunnande som överskred alla de andra medlemmarna och Metallica hade inte varit Metallica om det inte varit för Cliff. Mannen förtjänar verkligen all den uppskattning och beundran han får från Metallicas fans.


Följande mammaskämt utspelade sig på tåget mellan Malmö och Köpenhamn den 6:e april 2007:
Erik: ”Nä nu är det dags att kliva av.”
Nordin: ”Det va det din mamma sa igår kväll.”

5 kommentarer:

  1. jag är avis på den där bilden ja! Jag har varit Metallica-fan längre än dig, jag är äldre. jag har fler cd-skivor.. jag förtjänar att få uppleva detta också! men jag får bila ner en annan dag!!

    mamma-skämten kom verkligen upp i en ny nivår helt klart under denna NIN-resa. Men kliva av-skämtet var inte bäst. Bäst var när jag stod och smackade upp en tågbiljett på väg hem från Köpenhamn och du NOrdin sa: "det är sådär jag gjorde hos din mamma igår.." Höhö

    SvaraRadera
  2. men du har ju för fan fått träffa Jamez!

    Jag håller med att skämtet vid biljettautomaten va bättre. Men det va alldeles för invecklat för att skriva i bloggen.

    SvaraRadera
  3. Helt klart togs din mamma skämten till en ny nivå, mycket imponerande!
    Hörrni grabbar, fördjävla skoj har det varit! När gör man om nåt sånt här?!

    SvaraRadera
  4. du skulle slängt upp de andra bilder med ju =)

    SvaraRadera
  5. ja det där mammaskämtet var fan lysande =)

    ps. vart fan är bilderna från efterfestern din anna? ds.

    SvaraRadera